ABC – ugens bogstav F

31. oktober 2009 at 10:54 19 kommentarer


IMGP0439

Friske fisk! Som datter af en fisker, født og opvokset i et lille fiskerleje så kan F kun betyde fisk.

Se her hvad andre har fundet på.

Entry filed under: ABC. Tags: .

ABC – ugens bogstav D. Bare os to!

19 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  31. oktober 2009 kl. 11:34

    Fisk ér skønt! Vi får det 1 (måske 2) gange om ugen.

  • 2. olinesunivers  |  31. oktober 2009 kl. 11:36

    Anette:
    Det lyder lækkert. Desværre er jeg ikke helt så god til, at få fisk på menuen. Men i aften skal vi have torsk:)

  • 3. Margrethe - Hulter til bulter  |  31. oktober 2009 kl. 12:15

    Selvfølgelig måtte det bli FISK for deg :-), som for meg om enn i en annen form. Jeg elsker fisk, og kunne spist det til alle måltid hele uken gjennom. Ha en god helg.

  • 4. Madame  |  31. oktober 2009 kl. 12:19

    Du pirker til min dårlige samvittighed – jeg kan slet ikke spise fisk, hader fisk, selv om det er sundt 🙂

    Men det er et dejligt F-indlæg!

  • 5. olinesunivers  |  31. oktober 2009 kl. 12:34

    Madame:
    Det skal du da ikke få dårlig samvittighed over! Jeg er selv meget konservativ med hvilken fisk jeg spiser. Manden min vil gerne lave nye spændende retter – jeg vil helst have en stegt issing eller en god fiskefrikadelle:)

  • 6. olinesunivers  |  31. oktober 2009 kl. 13:00

    Margrethe:
    Det lyder sundt med alt den fisk!

  • 7. Henny  |  31. oktober 2009 kl. 13:39

    Jeg elsker friske fisk. Det er bare sjældent, vi får det. De selvdøde varianter med uigennemsigtige øjne og besynderlig lugt, som man tit ser hos fiskehandlere, skal jeg ikke nyde noget af!

  • 8. olinesunivers  |  31. oktober 2009 kl. 13:51

    Henny:
    Nej, det kan jeg godt forstå! Når man har smagt frisk fisk, så kan man sagtens smage forskel:)

  • 9. Eli Kristin  |  31. oktober 2009 kl. 20:48

    Fisk er godt, rett og slett! Jeg bor på kysten og mange på min mors slekt er/var fiskere, så vi fikk ofte FERSK FISK. Nyyyydelig! Supert innlegg på F 🙂

  • 10. Ellen  |  31. oktober 2009 kl. 21:02

    Jeg kommer fra Nord-Norge og her spiser vi mye fisk. Det er jo bare såååå godt!!! Like godt som biff synes jeg!!

    Ønsker deg en flott helg!

  • 11. olinesunivers  |  31. oktober 2009 kl. 21:13

    Eli Kristin:
    Tak:)

    Ellen:
    I DK spiser vi faktisk ikke meget fisk desværre. For det kan være rigtig lækkert hvis det er frisk fisk.
    Og god weekend til dig også.

  • 12. Petunia  |  31. oktober 2009 kl. 22:13

    F for fisk er bra!!! Når du sier du er datteren av en fisker, så ser jeg for meg din far som han som selger fisk i tegneserien Asterix!!! Hihihi!!!
    De bodde også i en liten landsby!!!’
    Men de slo vel neppe fisk i hodene på hverandre hos dere!
    Ha en fin helg!

  • 13. olinesunivers  |  31. oktober 2009 kl. 22:41

    Petunia:
    Ha-ha. Nej, sådan er min far ikke. Han er en stille og rolig mand og jeg tror aldrig han har slået nogen i hovedet med en fisk, men jeg vil da lige spørge ham:)

  • 14. Gitte  |  1. november 2009 kl. 09:12

    Så langt havde jeg ikke tænkt – selvfølgelig kan man også vise fisk i dette indslag.
    Vi spiser gerne fisk 1 til 2 gange om ugen. Vi kan nemlig godt lidt og få forskellig retter med fisk.
    God stille søndag til dig 🙂

  • 15. olinesunivers  |  1. november 2009 kl. 09:44

    Gitte:
    Det lyder dejlig sundt, måske har du nogle gode fiskeretter du vil dele?
    God søndag til dig også

  • 16. qehenne  |  1. november 2009 kl. 12:08

    Fisk er jo rene delikatessen nå for tiden. Det er jo like dyrt å kjøpe fisk. Jeg har akkurat lært meg å spise fisk, jeg har vært så redd for ben. Ha en rikyig god helg videre!

  • 17. Niemor  |  1. november 2009 kl. 15:06

    Awwww vil ha =) Nå fikk jeg lyst på mamma’s fersk fisk…mmmmm namnam

  • 18. f.  |  2. november 2009 kl. 01:32

    Enig med den siste , fersk fisk er best, her kommer båten med fersk fisk 2 dager i uka , en fiske hater er omvendt .Flott F innlegg
    F.

  • 19. regnbuesting  |  5. november 2009 kl. 09:27

    Av fisk blir man frisk!

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

