ABC – ugens bogstav B.

2. oktober 2009 at 19:28 19 kommentarer


Denne uges bogstav er B og min første tanke er min bil. Jeg tilbringer dagligt flere timer i min bil frem og tilbage til arbejde.

Jeg holder af turen til arbejde med radioen indstillet på morgenradio og trafikopdateringer – der er tid til, at tænke på den kommende dags udfordringer, tid til at gennemgå dagens planer i hovedet og der er tid til bare, at lade tankerne vandre.

Ligeledes holder jeg, at turen hjem om eftermiddagen. Igen er der tid til, at reflektere over dagen udfordringer og oplevelser. Der er tid til, at lytte til radio eller bare tid til, at nyde stilheden.

Denne uges billede er taget af mig i bil på vej over Storebæltsbroen.

Se her hvilke billeder andre har valgt.

DSC03345

Entry filed under: ABC. Tags: , .

En god fornemmelse. Lørdag.

19 kommentarer Add your own

  • 1. Madame  |  2. oktober 2009 kl. 19:56

    Sikke en god idé at vælge ordet bil, når du bruger så meget tid i den hver dag 🙂 Og et smukt billede er det!
    Ha’ en dejlig fredag aften, Oline.

  • 2. Gitte  |  2. oktober 2009 kl. 20:36

    Ja, det er et sted hvor man bringer meget af ens tid, hvis man har langt til arbejde. Jeg bruger selv 40 minutter.
    Fortsat gog fredag 🙂

  • 3. olinesunivers  |  2. oktober 2009 kl. 20:41

    Madame:
    Det var så oplagt:) God fredag til dig også.

  • 4. olinesunivers  |  2. oktober 2009 kl. 20:42

    Gitte:
    Ja og når vi nu skal bruge så lang tid der, så kan vi jo lige så godt gøre det lidt hyggeligt:) God fredag til dig også.

  • 5. Petunia  |  2. oktober 2009 kl. 20:53

    Bilen som er verstingen for miljøet, men som vi ikke kan klare oss uten. Jeg har kort vei til jobben min, men likevel bruker jeg bilen. Det er alltid noe som skal hentes eller fikses , handles eller andre ting på veien.

  • 6. HildeS  |  2. oktober 2009 kl. 20:59

    Fint bilde.. Bil er jo noe en bruker hver dag ja.. Jeg må ha bilen til jobb, for her går ingen busser og det er for langt å gå..
    Storebæltsbroen kjørte jeg over i sommer forresten. Da vi var på vei til Sverige etter å ha feriert i Danmark i to uker.

  • 7. Anette  |  2. oktober 2009 kl. 22:22

    GOd valg for B – en bil er uundværlig når man vænnet sig til at have den 😛 God aften.

  • 8. TurboLotte  |  2. oktober 2009 kl. 22:48

    Stilig bidrag dette!! Likte det virkelig godt.

  • 9. Rimkogeren  |  2. oktober 2009 kl. 22:53

    Flot foto.
    Godt at du nyder at pendle og udnytte tiden positivt.

  • 10. Turid  |  2. oktober 2009 kl. 23:08

    Så flott at du kan bruke bilturen til å forberede deg til dagens oppgaver og lade batteriene. Kunne ønske jeg var så glad i å kjøre bil som deg.

  • 11. TorAa  |  3. oktober 2009 kl. 00:26

    du siger hva jeg selv kunne ha uttalt.
    Om til og fra arbejde med den bil og dens iboende radio.
    Herlig morgen og så godt på den retur.

    Vet du hva, jeg har kun passert under Storebælt broen.

    flotte bilder -så er det sagt

    mitt lille ABC-B
    http://toraamusic.blogspot.com/

  • 12. Randi  |  3. oktober 2009 kl. 11:57

    Ja, en biltur kan være både planlegging, refleksjoner og litt rekreasjon:)

  • 13. anjoe  |  3. oktober 2009 kl. 12:14

    Når de daglige køreture i bil er nødvendige, så er det godt, at du udnytter tiden positivt 😉

  • 14. Lene  |  3. oktober 2009 kl. 14:07

    Var jeg med i bogstavlegen måtte jeg også vælge bilen 🙂 Godt indlæg, det er også min oase 🙂 Kører du over storebælt hver dag?

  • 15. vibeke  |  3. oktober 2009 kl. 14:34

    Bilen er min daglige venn der jeg tilbringer to timer tur-retur arbeid. Når det ikke går buss, må man ty til sin egen bil. Som deg lytter jeg også til radio, men også ofte til bøker på cd. Det er en fin måte å “lese” bøker på.
    Det regner utenfor bilvinduet ditt, ser jeg. Skulle tro du kjørte i de vestlige deler av Norge 🙂

  • 16. Henny  |  3. oktober 2009 kl. 14:59

    Jeg havde også tænkt på ordet bil. Ganske vist tilbringer jeg ikke særlig lang tid i bilen hver dag, men bilen betyder en stor følelse af frihed for mig, det også selv om jeg ikke selv kan køre den!

  • 17. Marit  |  3. oktober 2009 kl. 18:43

    Jeg har kun kort vei til jobb i bil, men kunne ikke vært bilen foruten! Flott bilde!

  • 18. sissels  |  3. oktober 2009 kl. 21:30

    Kjørte storebælt i fjor sommer jeg, og det var en flott tur. Høres ut som du bruker bilen masse og da passer det godt å bruke ordet bil som din B.

  • 19. Melusine  |  5. oktober 2009 kl. 14:22

    Når man tilbringer såpass mye tid i bilen, kan det være fint å benytte tiden til refleksjoner eller bare å la tankene vandre 🙂

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

