Jeg er så lettet.

28. august 2009 at 09:35 10 kommentarer


Hold da op – i flere år har jeg frygtet, at modtage lige præcis “det brev”. Jeg har frygtet uden, at vide præcist hvad “det brev” ville medføre. I går kom “det brev” så, anbefalet og meget formelt. Første reaktion var præcis som jeg havde forventet, kvalme, hjertebanken, paniktanker ja jeg kunne blive ved. En rigtig ubehagelig reaktion der meget vel kunne havde udviklet sig til et regulært angstanfald og det endda inden “det brev” var blevet åbnet.

Men ro på, tag en dyb indånding, sådan. Åbne “det brev” der indeholdt præcist det jeg havde frygtet. Men nu hvor jeg så ordene sort på hvidt, så var reaktionen en helt anden end forventet! En kæmpe stor sten i mit hjerte blev opløst på en enkelt indånding. Glæde og befrielse strømmede igennem min krop. En stor forløsning ramte mig og jeg måtte slippe al den forløsning ud i latter. Jubi, pludselig var stemningen vendt og jeg kunne mærke hvilken befrielse “det brev” medførte.

Det er fantastisk, intet mindre end et mirakel. Et tungt kapitel i mit liv er ovrestået. Jeg har fået en frihed og en mulighed for, at gøre hvad jeg vil med det der er mit. Det er så svært, at beskrive her med ord – for jeg kan endnu ikke løfte sløret for hvad “det brev” indeholdte. Der er en masse ting der først skal være styr på. En hel del mennesker skal inddrages. Der skal træffes nogle store beslutninger. Der skal mærkes efter. Der skal tales om fremtiden. Der skal drømmes. Lægges planer. Tænkes tanker.

Men lige nu og i den kommende weekend skal der bare nydes. Nydes at alle muligheder er åbne. Jeg er så lettet og trods en krop der fortsat er en smule underdrejet af influenza, så har jeg det helt fantastisk!

Entry filed under: Familien. Tags: , , , .

I disse tider… Weekend lykke.

10 kommentarer Add your own

  • 1. Madame  |  28. august 2009 kl. 09:46

    Jamen kære Oline, du sætter os på en stor prøve herude ;O) Men allerførst er det jo en stor glæde at læse om din lettelse! Og når du skriver om dette her, må det være fordi, vi kan gætte? Er du blevet fyret?
    Varme klem til dig!

  • 2. olinesunivers  |  28. august 2009 kl. 09:55

    Kære Madame
    Det er absolut ikke for, at for holde jer på “pinebænken”:) Men der er lige et par stykker der skal informeres først og et par beslutninger der skal træffes før jeg kan melde mere ud.
    Men nej, jeg er ikke blevet fyret:)

  • 3. Jeannette Mariae  |  28. august 2009 kl. 13:30

    Uanset, hvad der er sket i dit liv, så vil jeg ønske dig et stort tillykke. Din glade energi strømmede ud af ordene. Tak for det.

    Kærlig hilsen fra engen 😉

  • 4. pernillepaa1  |  28. august 2009 kl. 15:59

    Kære Oline, det lyder som noget dejligt der er sket for dig, ihvertfald noget der har givet dig en lettelse, jeg er spændt på at høre hvad det er der sker i dit liv, men et tillykke det skal du have 🙂

    Knus

  • 5. Anette  |  28. august 2009 kl. 16:25

    Jeg kan godt forstå at du måske skal have afklaret noget inden du kan løfte sløret for dit “hemmelige brev” Tillykke – jeg er spændt på at høre hvad der er sket for dig

  • 6. henriette  |  28. august 2009 kl. 16:42

    Jeg troede også at det var en fyreseddel, der var tale om, eller måske det er en raskmelding… 🙂

    Uhh det er ikke sån lige at styre sin nysgerrighed.

    Det eneste andet jeg kan komme i tanke om, der kunne rumme de konsekvenser du der nævner, er en seperation eller skilsmisse. Det er det vel ikke vel??

    Men godt er det , at det er noget der har givet dig lettelse og fred. 🙂

    Knus og god fredag aften
    Henriette

  • 7. Olines  |  28. august 2009 kl. 18:08

    Jeannette Mariae:
    Tak. Det er som, at blive født på ny!

    Anette:
    Tak og snart kan jeg løfte sløret:)

    Henriette:
    Nej, det er ej heller en skilsmisse.

  • 8. olinesunivers  |  28. august 2009 kl. 18:09

    pernillepaa1:
    Det er en kæmpe lettelse for mig!

  • 9. Deborah  |  29. august 2009 kl. 07:46

    Det lyder som en STOR ændring, og uanset hvad så dejligt, at du er lettet og glad og ser muligheder. Vi glæder os til at høre, hvad det går på, og dele glæden endnu mere. Rigtig god weekend til dig!

  • 10. Ellen  |  2. september 2009 kl. 13:17

    Temmelig nysgerrig kan man jo ikke undgå at blive efter dit indlæg, men det vigtigste er, at du er glad for, hvad det nu end måtte være.
    Så må vi andre bare væbne os med tålmodighed 🙂

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

