Lille kat på vejen der…

13. august 2009 at 19:02 7 kommentarer


Da yngste og jeg cyklede tur på landevejen idag stak en lille killing hovedet frem fra rabatten. Den miav´ede så hjerteskærende, at vi var nødt til, at stoppe og vende om. Der sad en lille meget tynd killing med store øjne og kiggede på os og miavede gennemtrængende. Min første tanke var “nårh den er da meget sød – lad os cykle videre”. Men yngste der er dyre elsker smed straks cyklen og var henne og age det lille kræ. Da den kom helt frem af græsset kunne vi se, at den var meget tynd og havde et sår på indersiden af det ene bagben og stadig miavede den så det skar i vores ører og hjerter.

Yngste var klar “den kan ikke bliver her mor”. Og hun havde jo ret. Det lille kræ var alt for tynd og ville ikke kunne klare sig der i vejsiden. Men hvad gør vi så, vi HAR kat og skal ikke have flere – og desuden var vi på cykel! Så jeg fik overtalt yngste til, at sætte killingen ind i græsset igen og så cyklede vi hjemad.

Hjemme kontaktede jeg Dyrenes beskyttelse og fik en aftale med Ørsted kattehjem om, at vi kunne komme med killingen imorgen formiddag. Da den aftale var på plads og yngste var forklaret, at det kun var i nat, at killingen skulle være hos os, så kørte vi afsted i bil og hentede den.

Killingen er nu på vores værksted hvor yngste har sørget for mad, sovekasse og kattebakke til den og imorgen kører vi den til Dyrenes beskyttelse så de kan passe på den og lade den tilse af en dyrelæge.

Yngste – hun har allerede døbt det lille kræ Felix og hun kunne sagtens se ham blive boende her! Men nej, vi HAR kat, hunde og høns på vej og det er mere end rigeligt. Men sød det er han da – ham Felix.

DSC05708

Entry filed under: Husdyr. Tags: , .

Årets høst. Regnvåd lørdag.

7 kommentarer Add your own

  • 1. Gitte J  |  13. august 2009 kl. 19:54

    Ja, han er sød. Så du skal være stærk og holde på dit. God fornøjelse – mit hjerte vil smelte, men vi har også kat så vi har ikke plads. Ham vi har fylder rigtig meget.

  • 2. Jeannette Mariae  |  13. august 2009 kl. 20:04

    Åh, det er så svært med de små kræ. Håber alt går efter planen.

    Knus fra engen 😉

  • 3. Bente  |  13. august 2009 kl. 23:06

    Åhr, ja, han er kær! Og din datter har et stort hjerte! Det lyder som en god løsning, I har fundet, når nu Felix ikke kan bo hos jer (forståeligt nok).

  • 4. Olines  |  14. august 2009 kl. 07:07

    Gitte:
    Mit hjerte smelter også for ham, men fornuften råder også og vi har kat!

    Jeannette Mariae:
    Indtil videre kører planen:)

    Bente:
    Han er rigtig sød, men meget forhutlet. Min datter er en kæmpe dyreelsker og hun gør alt for de små kræ!

  • 5. Bambi72  |  14. august 2009 kl. 07:12

    Det er en god datter du har der…. Med det hjerte kommer hun da til at fylde hendes eget hjem en dag 😀

  • 6. Madame  |  14. august 2009 kl. 07:49

    Det glæder mig, at I tog jer af det lille kræ, så den kan få en ny og god start på tilværelsen. Jeg synes, I gjorde det helt rigtige 🙂

  • 7. Ellen  |  14. august 2009 kl. 23:47

    Åh herregud da, det lille pus. Sådan en stakkel kan man da heller ikke bare lade ligge og flyde i grøften. Godt I gjorde ‘noget’, så den ikke skulle ligge der og have det dårligt og måske dø af det.
    Selvfølgelig kan man ikke tage alt og alle inden for dørene, men det kan være svært at lade være 🙂

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

