Tilbage til fortiden.

1. august 2009 at 07:18 15 kommentarer


Engang for længe siden i en svunden fortid boede vi på en nedlagt landejendom og omgav om med alverdens forskellige dyr. Det var til stor glæde og engang imellem også til irritation for os alle. Et par af dyrene (kat og hund) har vi taget med i parcelboligen hvor de stadig spreder glæde og engang imellem også irritation:)

Nu er tiden så kommet til, at der her på matriklen lige midt i villakvarteret skal ske en udvidelse i dyrebestanden. Vi er klar til det og det håber vi så også, at naboerne er!

Vi skal have 3 høns i baghaven. Hundegården (som matriklens hunde aldrig har været i) skal ombygges til hønsegård og der skal bygges et fint nyt hønsehus til damerne. Materialerne til hønsehuset blev leveret fra trælasten igår, så nu kan manden godt gå igang med, at bygge.

Hvilken race de 3 damer skal være er vi stadig ikke helt sikre på. Men vi har jo også endnu lidt tid inden huset står færdigt, så vi kigger rundt på forskellige “hønsesider” og forsøger, at blive klogere på de forskellige racers særpræg.

DSC05644

Entry filed under: Haven, Husdyr. Tags: , .

Tøsefest. Sådan en søndag.

15 kommentarer Add your own

  • 1. Madame  |  1. august 2009 kl. 07:39

    Bare det var mig – det lyder så spændende for jer, Oline! Og jeres børn vil sikkert elske at have høns i haven. Jeg har set hos flere bloggere, hvor meget glæde det giver at holde høns 😉

    Rigtig god lørdag!

  • 2. olinesunivers  |  1. august 2009 kl. 07:41

    Madame:
    Jeg tror også det bliver rigtig hyggeligt og så er den en fin måde, at komme af med affald fra grønt på.
    Også god lørdag til dig.

  • 3. Jeannette Mariae  |  1. august 2009 kl. 08:03

    Det er superskønt at have høns, stemningsfyldt og hyggeligt… dog følger ‘fluerne’ med.

    Håber du viser billeder, når hønsene er flyttet ind 😉

  • 4. olinesunivers  |  1. august 2009 kl. 08:15

    Jeannette Mariae:
    Hmhm, ja fluerne havde jeg lige glemt. Men mon ikke de vælger naboen frem for os:)
    Du kan være sikker på, at der kommer et par billeder når de er ankommet.

  • 5. Losarinas mor  |  1. august 2009 kl. 08:43

    Hvor er det dog dejligt ! Jeg har en stor drøm om at få høns 🙂

  • 6. Nina  |  1. august 2009 kl. 08:50

    Høns i haven er det mest hyggelige, man kan tænke sig. Har selv prøvet da jeg var barn i villakvarter. Det er dog en god idé at udelade hanen. For glemmer man at lukke hønsehuset om aftenen, ja, så bliver man lidt upopulær hos naboerne, når kræet begynder sin koncert før kl. 5!

  • 7. olinesunivers  |  1. august 2009 kl. 08:53

    Losarinas mor:
    Jeg glæder mig også kan du tro!

    Nina:
    Ja, det kan jeg forestille mig. Vi har ikke tænkt, at der skal hane i vores hønsegård:)

  • 8. Septemberliv  |  1. august 2009 kl. 09:31

    Spændende, må jeg sige.
    Høns har endnu ikke fanget min interesse, men alligevel kunne det være sjovt at hente æg fra eget hold.

    Det kunne være du kunne blive en inspirationskilde 😉

  • 9. olinesunivers  |  1. august 2009 kl. 09:36

    Septemberliv:
    Jeg ser også frem til friske fine æg fra egen produktion. Ja, måske kan det “smitte” med høns:)

  • 10. henriette  |  1. august 2009 kl. 12:23

    Hurraaa, jeg glæder mig til at høre mere om gokkepigerne. De er så herlige dyr og havde jeg en have, skulle vi bestemt også have høns. Det er jo også grumme praktisk, da de tager det meste af det vi normalt smider på møddingen. 🙂

    Berig os her med billeder og nyt fra de fjeredes liv.

    Mange kærlige hilsener
    Henriette :-))

    PS: god weekend

  • 11. Jeannette Mariae  |  1. august 2009 kl. 13:44

    Hej…
    Jeg har været i gang med oprydning i mine reoler, igen-igen og her fandt jeg en lille bog, der hedder: Have høns (sådan holder du høns i din have) af Jørgen Liljensøe.

    Vil du have den? Sender den gerne til dig!

    Du kan skrive til mig på: iminfadershus@mail.dk.

    Knus fra engen 😉

  • 12. Jonna  |  1. august 2009 kl. 19:15

    Jeg samler på høns ja i figur, bor jo i lejlighed.Syntes de er så hyggelig et dyr og så går de der og pluder og tager alle skadedyr. Så det tror jeg i bliver rigtig glade for, og friske æg til morgenmad det er da lækkert.

  • 13. olinesunivers  |  2. august 2009 kl. 08:29

    Henriette:
    Der skal nok komme billeder til af hønsene. Ja, tænk på alt det affald fra grønt og frugt der kan komme ud til dem!

    Jeannette Mariae:
    Tusind tak for dit tilbud og ja tak jeg vil da meget gerne modtage din bog. Jeg har sendt min adresse til dig.

    Jonna:
    Jeg håber de vil berige haven med liv og pludren og så selvfølgelig æg til husholdningen:)

  • 14. Lavendel  |  2. august 2009 kl. 16:53

    Hvad med New Hampshire?? De er rolige store høns og lægger godt med æg..Hvis I vil have nogle megarolige så tag Orpington….de er næsten som hunde, så store man kan klappe dem, til gengæld lægger de ikke såå mange æg.
    mange hilsner lavendel/ http://www.lavendelgarden.dk

  • 15. olinesunivers  |  2. august 2009 kl. 18:15

    Lavendel:
    Tak for rådet. Vi har engang haft Orpington og de var kæmpe store.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

