Havebilleder.

28. juli 2009 at 09:01 10 kommentarer


Jeg bor ganske tæt på vandet uden, at have havudsigt. Men tæt nok på til, at jeg kan høre, dufte og fornemme havet og desværre også tæt nok på til, at min “havejord” består af sand. Der er gentagne gange kørt god jord på, men efter et par år er det forsvundet ned i sandet og er pist væk fra der hvor der er brug for det. Det gør det rigtig svært, at være plante i min have. Stauderne og ja selv græsplænen har svært ved, at gro og få næring nok ud af den sandjord.

Jeg holder meget af min have og bruger den dagligt året rundt. Men i det sidst år har det irriteret mig rigtig meget, at det skal være så svært at få selv den mest taknemmelige staude til, at gro og vokse derude. Løsningen – ja det har jeg nu bestilt en havearkitekt til, at finde for mig og har i formiddag kommer hun og skal præsentere sit forslag for hele familien. Jeg glæder mig som et lille barn til, at se hvad hun foreslår som mulighed i vores have. Opgaven har været enkel, der skal være plads til, at familien kan “leve vores sommerliv” i haven. Der skal være en stor terrasse med plads til køkken- og udeliv. Der skal være plads til pigernes leg. Der skal være plads til hundene og måske et par høns og så skal der være stauder. Masser af stauder til glæde for øjet i hele sommeren og til afskårne blomster i vaser.

Om 1 time kommer hun og jeg glæder mig:)

IMG_0305

Entry filed under: Haven. Tags: , , , .

Hundeudstilling. Havebilleder 2.

10 kommentarer Add your own

  • 1. Madame  |  28. juli 2009 kl. 09:21

    Wauw, hvor er det spændende – du må fortælle lidt om, hvad hun foreslår jer at gøre. Jeg går også i mit stille sind og drømmer om en havearkitekt 🙂

  • 2. olinesunivers  |  28. juli 2009 kl. 09:27

    Madame:
    Ja, det er super spændende. Jeg har helt sommerfugle i maven lige nu. Jeg skal nok berette herinde:)

  • 3. Losarinas mor  |  28. juli 2009 kl. 09:29

    Det kan jeg godt forstå !
    Håber du vil dele med os 🙂

  • 4. olinesunivers  |  28. juli 2009 kl. 09:31

    Losarinas mor:
    Selvfølgelig vil jeg det. Jeg håber også i vil kommentere og komme med gode råd:)

  • 5. Nina  |  28. juli 2009 kl. 10:02

    Jeg glæder mig også. Til at høre, hvad hun finder på.

  • 6. mettelykke  |  28. juli 2009 kl. 10:19

    Hvor det spændene at høre om hvad hun foreslår..
    God fornøjelse.

  • 7. henriette  |  28. juli 2009 kl. 10:59

    Hej Oline. Sikke en god ide. Der er helt sikkert muligheder, jeg syntes jeg har set haveprogrammer i tv, der har vist løsninger på det problem med sandet. Det svære er jo at huske hvad pokker det nu var de sagde.. 🙂

    Jeg er spændt på hvad hun kommer med af forslag.

    Pøj pøj med det, og fortæl fortæl når hun er gået.

    Kærlig hilsen Henriette .-))

  • 8. Anette  |  28. juli 2009 kl. 17:51

    Håber havearkitekten kommer med et eller flere gode forslag. Er spændt på at høre fortsættelsen 😉

  • 9. Jonna  |  28. juli 2009 kl. 20:49

    Det glæder jeg mig til at hører mere om, hun må da ha ider man ikke selv lige tænkte på.

  • 10. Conny  |  28. juli 2009 kl. 20:52

    Det bliver rigtig spændende , at se hvad han kan lave ved jeres have.Jeg har prøvet det, der hvor vi boede før det. blev rigtig godt.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

