Hundeudstilling.

25. juli 2009 at 22:26 7 kommentarer


Hundene og jeg har fået en på opleveren idag. Vi har været til hundeudstilling i Grenå. Ca. 500 hunde i 15 forskellige racer blev udstillet, deriblandt mine 2 Kromfohrländere. Hundeudstilling og handlere (den der udstiller hunden) er en verden for sig og som fuldstændig ny i denne verden har jeg meget, at lære. Jeg suger til mig og nyder synet af alle de spændende hunderacer som der er samlet. En del af racerne er forholdsvis sjældne i Danmark, deriblandt mine egne 2 Kromfohrländere. (I Danmark er der ca. 100 Kromfohrländere.)

Jeg har tidligere tænkt mit om folk der udstillede deres hunde:) hvor svært kan det være, at få en hund til, at gå rundt i en ring! Men efter nu, at have prøvet det et par gange må jeg konstatere, at det ER svært. Men jeg nyder atmosfæren og det fællesskab der er bland alle “hundemenneskene”, så jeg er sikker på, at denne weekend ikke er den sidste gang hvor jeg udstiller mine hunde.

Forøvrigt fik Luna placering som Særdeles lovende, 1 præmie og Racens bedste baby hvalp:)

DSC05588og fin det er hun da, her 5. mdr. gammel.

Entry filed under: Husdyr. Tags: , , .

Skybrud… Havebilleder.

7 kommentarer Add your own

  • 1. Madame  |  26. juli 2009 kl. 07:45

    Hvor er hun dejlig, Oline! Jeg synes, det må være sjovt, selv om jeg aldrig været til en hundeudstilling. Tillykke med den flotte præmie og ha’ en god søndag!

  • 2. olinesunivers  |  26. juli 2009 kl. 07:50

    Madame:
    Hun er rigtig skøn og hun ved det:)
    Det er sjovt, at være på en hundeudstilling, men sådan har jeg det som regel når jeg er sammen med mennesker der “brænder” for et eller andet. Det er skønt, at mærke engagement og passion for noget. Jeg er jo total novice i den sammenhæng og tuller derfor bare rundt og suger til mig!

  • 3. Losarinas mor  |  26. juli 2009 kl. 08:50

    Det har da været en spændende oplevelse 🙂
    Og så fik du/I endda en premie med hjem tillykke .

  • 4. mettelykke  |  26. juli 2009 kl. 09:17

    Hun er en rigtig præmie hund.. Sød og smuk..
    Jeg kender ikke racen, men det ser fin ud i størrelsen og jeg kan bedst lide kort eller ru hår.. Jeg er ikke så meget til alt den pels..

  • 5. olinesunivers  |  26. juli 2009 kl. 09:41

    Losarinas mor:
    Det er altid spændende, at opleve nyt. Og ja 2 fine rosetter gjorde lykke ved yngste pigen:)

    mettelykke:
    Den har meget samme størrelse som dine hunde, og er ruhåret uden for meget pelspleje:)

  • 6. Anette  |  26. juli 2009 kl. 11:26

    Hvor er Luna dog flot!! Tillykke med de flotte præmier og rigtig god søndag til jer.

  • 7. Nina  |  27. juli 2009 kl. 10:41

    Til lykke med præmierne! Og jeg kan godt forstå, at du synes, der er sjovt at være sammen med mennesker, der brænder for den samme sag. Det er altid spændende og inspirerende 🙂

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

