Faster og ferie…

19. juli 2009 at 13:35 10 kommentarer


Så er det sket, jeg er blevet Faster til en skøn stor dreng. Min bror, der havde været meget i tvivl om han kunne deltage i fødslen, klarede det flot og var med under hele forløbet. Det betyder til gengæld så, at jeg ikke var med.

De sidste par dage har vi været turister på Fyn, Tåsinge og Langeland.  Vi har besøgt en del af landet hvor vi kommer alt for sjældent. Men hvor er der dejligt dernede. Lørdag brugte vi på Valdemars slot på Tåsinge “inviteret” indenfor i Baronessen stuer. Smuk indretning og arkitektur, jeg elsker disse store herregårde og slotte. Da vi var færdig indendøre var regnen stoppet og vi gik en tur rundt i parken og nød den skønne udsigt over vandet.

Derfra gik turen til Odense og en gåtur i de små gader omkring H.C Andersens hus. Også her var arkitekturen betagende og absolut et besøg værd. Jeg bliver dog en smule forlegen når man går der i de små gader, det er så svært, at lade være med at kigge på vinduerne i alle de skønne huse. Men mon ikke det er en del af de gener man må påregne når man køber bolig lige midt i en turistattraktion?

Nu er vi igen landet hjemme på matriklen og lader op til endnu 3 ugers ferie uden planer.

Valdemars slot.

Valdemars slot.

Entry filed under: Familien. Tags: , .

Feriestemning. Tomgang.

10 kommentarer Add your own

  • 1. Gitte  |  19. juli 2009 kl. 13:56

    Kæmpe stort tillykke og godt gået af din bror. Ærvelig du ikke var med, men næsten gang måske 🙂
    Spændende og lege turist i eget land. Rigtig god ferie til jer.

  • 2. Losarinas mor  |  19. juli 2009 kl. 14:11

    Tillykke Faster 🙂
    Øv, du ikke var med, men godt den nybagte Far var 🙂

  • 3. olinesunivers  |  19. juli 2009 kl. 14:24

    Gitte:
    Tak – og ja det var øv, at jeg ikke var med. Men rigtig godt, at han turde hele vejen:) og nej, næste gang tør han nok også:)

    Losarinas Mor:
    Tak. Ja, han var stolt og glad for, at han turde:)

  • 4. Jonna  |  19. juli 2009 kl. 18:34

    Har været de to steder og har det som dig skal lige kigge af vinduet. Tillykke med din nye titel.

  • 5. olinesunivers  |  19. juli 2009 kl. 19:15

    Jonna;
    Tak. De er tiltrækkende de vinduer:)

  • 6. pernillepaa1  |  19. juli 2009 kl. 19:30

    Tillykke med at du er blevet faster, det var da dejligt.
    Ja Odense er da helt klart et besøg værd. En af mine bekendte bor i det ældste hus der er i Odense. og han er vant til at folk står og fotografere ind af hans vinduer 🙂

    Knus

  • 7. olinesunivers  |  19. juli 2009 kl. 19:36

    pernillepaa1:
    Tak.
    Jeg vil gerne vedkende mig, at jeg kan finde på at kigge lidt ind, men ligefrem fotografere – nej det kunne jeg ikke finde på! Det må være en smule anstrengende i det lange løb:)

  • 8. mettelykke  |  20. juli 2009 kl. 07:42

    Tillykke faster Oline.
    Jeg kender godt at folk kigger ind af vinduerne, det gør de også her hos mig.. Men mit hus ligger helt ud til vejen..
    Jeg kan da heller ikke nære mig..

  • 9. Madame  |  20. juli 2009 kl. 07:43

    Et stort tillykke med at du er blevet faster, Oline! Det var lidt synd, at du ikke var med til fødslen.
    Hvor er I gode til oplevelser – jeg får lyst til straks at rejse rundt og se på vores gamle herregårde 🙂

  • 10. Marianne  |  20. juli 2009 kl. 08:13

    Stort tilykke med din status som faster 🙂
    Og sikke i oplever . jeg har aldrig været i de områder, men håber det en dag. Tre ugers ferie uden planer er da bare skønt…..

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

