Ansvar – mandagstema.

11. maj 2009 at 21:14 10 kommentarer


At tage et ansvar, at få et ansvar, at have et ansvar, ansvar er for mig et stort ord med stor betydning og vidtgående konsekvenser. 

Vi har alle et personlig ansvar. Men vi har forskellige forudsætninger for, at forvalte dette ansvar. Disse forudsætninger har vi fået gennem vores tidlige opdragelse og indlæring, gennem de erfaringer vi har gjort os i livet og via de mennesker vi har været i kontakt med i vores opvækst. 

Mit største ansvar her i livet er, at give mine 3 piger den bedst mulige opvækst så de er i stand til at kunne tage ansvar for deres liv. For ved, at tage ansvar opnår de også en personlig frihed! 

DSC04749

Entry filed under: Hverdagen, Mandagstema. Tags: .

Overspringshandling eller noget… Bare en onsdag.

10 kommentarer Add your own

  • 1. Randi's Tanker  |  11. maj 2009 kl. 21:21

    Det er et stort ansvar å gi tre barn en god oppvekst, men også en stor glede!

    Ha en fin uke.

  • 2. Marianne  |  11. maj 2009 kl. 21:22

    Ansvar er så stort og jeg finder at vi ikke har svært ved at tage ansvar for vores nærmest, men når det gælder mig selv så er jeg dårlig til at tage ansvar for mig selv, det er da et paradoks? eller er det kun mig der er sådan?

  • 3. Randi  |  11. maj 2009 kl. 21:24

    Så sant, så sant. Intet ansvar er større enn ansvaret for barna.

  • 4. olinesunivers  |  11. maj 2009 kl. 21:28

    Randi´s Tanker:
    Du har ret med ansvaret følger også glæden.

    Marianne:
    Nej, det er ikke kun dig der har det sådan! Måske er det noget i vores opdragelse der gør, at vi har svært ved, at tage ansvar for os selv eller ihvertfald tilsidesætte det ansvar til fordel for andre. Jeg sætter mig ofte for, at jeg vil øve mig i det, men så kommer der lige noget i vejen…

    Randi:
    Nej, det er det største ansvar.

  • 5. Siw Aina  |  11. maj 2009 kl. 21:39

    Et stort ansvar, og en enda større glede.

  • 6. Petunia  |  11. maj 2009 kl. 22:04

    Ja, glede og ansvar eller gleden av ansvar.
    Flott tolket:)

  • 7. Ellen  |  11. maj 2009 kl. 23:23

    Det sagde du på en meget fin måde.

    Vi har indtil nu været temmelig mange, der fortolkede denne mandags opgaveord på stort set samme måde 🙂
    Ansvaret for vores børn er det største – uden at tage det alvorligt blev der nok ikke ret mange, der senere ville være i stand til at tage et ansvar.

  • 8. Madame  |  12. maj 2009 kl. 07:40

    Det var utroligt smukt sagt, Oline! Og dit billede er dejligt til dine ord.

  • 9. Mona  |  12. maj 2009 kl. 19:04

    Ja, barna er vårt største ansvar! Flott bilde! Ha en fin kveld!

  • 10. Simone's Mor  |  13. maj 2009 kl. 15:55

    hej Oline..
    Det er så rigtigt.. og hvor er der mange der ikke forstår det..
    Hvad er det for noget i har.. med det der mandagstema..?
    Er det for særligt indviede 🙂
    Hilsen Christina

    Ps. Bemærk lige min nye adresse.. (har valgt at være lidt mere anonym.. så var nødt til at flytte min blog)

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

