Hovedet under vand!

24. april 2009 at 18:28 7 kommentarer


Som i måske nok ved sejler jeg kajak, men jeg har aldrig været vild med, at få hovedet under vand og det kan være svært at undgå når man sejler kajak. Det har ofte været en begrænsning for de sejlture jeg har deltaget på og det har ofte irriteret mig. I år har jeg besluttet, at det ikke skal være angsten for, at få hovede under vand der skal bestemme hvor og hvornår jeg skal sejle. Så jeg havde idag en aftale med en dygtig kajakroer der skulle hjælpe mig med, at overvinde min angst ved learning by doing.

Dagen er brug i vandkanten hvor vi øvede kontrolerede vælt og udstigning af kajakken under vandet. Og tænk sig, det var slet ikke så frygteligt som jeg havde forestillet mig. Efter de første par gange fik jeg mod på det og katastrofetankerne om hvad der kunne ske var væk!

Jeg har absolut ingen intentioner om, at lære at lave en grønlændervending, men blot det at jeg kan komme ud af min kajak hvis jeg vælter og at jeg efterfølgende kan komme op i den igen er et stort skridt for mig. Vi har også idag fået øvet en makkerredning, så jeg kan nu hjælpe til hvis en af dem jeg sejler med skulle kæntre.

Det har været en rigtig god dag og jeg sidder nu tilbage med trætte arme, men med stor lyst til, at komme afsted i kajakken igen.

dsc05253

Entry filed under: Kajak. Tags: , .

Hist hvor vejen… Lørdag.

7 kommentarer Add your own

  • 1. Marianne  |  24. april 2009 kl. 18:35

    Hold op hvor er du sej 🙂

  • 2. pernillepaa1  |  24. april 2009 kl. 19:02

    Det må også være skønt at ligge derude på havet 🙂
    grønlændervending eller ej 🙂
    God aften

  • 3. olinesunivers  |  25. april 2009 kl. 07:16

    Marianne:
    Jeg følte mig nu ikke speciel sej, men sjovt var det og grænseoverskridende:)

    pernillapaa1:
    Det er fantastisk. Når det eneste der kan høres er kajakken der glider gennem vandet, så er det helt fantastisk.

  • 4. Bambi72  |  25. april 2009 kl. 09:58

    Hvor vildt grænseoverskridende…. Men hvor er du dog sej…. Der skal godt nok noget af en kvinde til at overskride den grænse….

  • 5. Hjerteveninde  |  25. april 2009 kl. 10:09

    Dét synes jeg altså er sejt. At beslutte at se angsten i øjnene kræver mange ressourcer og mod – så jeg synes jo det er sejt!

    🙂

  • 6. olinesunivers  |  25. april 2009 kl. 13:27

    Bambi72:
    Tak! Jeg bliver helt stolt når jeg læser din kommentar:)

    Hjerteveninde:
    Tak skal du have:)

  • 7. Gitte J  |  26. april 2009 kl. 15:22

    Ja, jeg vil også udtrykke min begejstring for det du har gjort. Jeg kender det selv – hovedet under vand nej tak, så tillykke med din sejr.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

