Brat opvågning.

17. april 2009 at 08:16 6 kommentarer


På min morgentur rundt i blogland kom jeg forbi Madame og her kunne jeg læse, at jeg som 95% af befolkningen lider af overspringshandlinger. For pokker da, jeg troede det bare var noget jeg lavede når jeg ikke lige havde andet at tage mig til eller når jeg ikke kunne tage mig sammen, men nej jeg lider af overspringshandlinger. 

Jeg har en feriedag idag, så jeg kan være hjemme hos vores nye hund. Men nu bliver jeg da lidt bange for hvordan jeg kommer til, at bruge denne dag, spilder jeg den på ene overspringshandlinger?

Men heldigvis kom jeg også lige forbi hos Mettelykke, puha hun havde en løsning på det, en liste med dagens opgaver. 

Så her er min liste for dagens opgaver:

1. Redde senge

2. Støvsuge i hele huset

3. Nusse hunde

4. Hygge med pigerne

5. Blogge

6. Gå en tur i haven med kameraet

7. Se en god film i fjernsynet

Så nu er dagens opgaver planlagt og så er der ingen overspringshandlinger her hos mig:) 

Hvad med dig lider du også af overspringshandlinger?

Entry filed under: Hverdagen.

Søgang og højt humør. Fregne vejr.

6 kommentarer Add your own

  • 1. Catarina  |  17. april 2009 kl. 09:49

    Jeg mener ikke at lide af overspringshandlinger, for når jeg ikke laver noget “fornuftigt” så er det fordi min hjerne for lov til at tage en pause.

    Jeg synes hverdagene er fyldt mere end rigeligt op og når så der endelig er en smule tid til overs, så vil jeg skisme også selv bestemme hvad den skal bruges til, uden at ha’ dår lig samvittighen, hvilket jeg heller aldrig har. 🙂

  • 2. olinesunivers  |  17. april 2009 kl. 10:42

    Catarina:
    Jeg er meget enig i, at hverdagen er fyldt godt op og jeg mener heller ikke, at vi skal have dårlig samvittighed når vi tager en pause.
    Hvor er det godt, at du aldrig har dårlig samvittighed, det kan jeg ikke helt sige mig fri fra engang imellem:)

  • 3. Madame  |  17. april 2009 kl. 20:02

    Haha, Oline, det var sjovt! Det er lidt med forskel, om jeg forfalder til overspringshandlinger, jeg er faktisk meget effektiv til min husbonds ærgrelse nogle gange. Men jeg elsker også bare at kigge blogs 🙂

  • 4. olinesunivers  |  17. april 2009 kl. 21:28

    Madame:
    Det handler bare om planlægning:)

  • 5. Annette  |  17. april 2009 kl. 22:55

    Jeg lider i den grad af overspringshandlinger, både hjemme og på arbejde.
    Lister kan også virke, men ellers er det, der virker for mig, at gå i gang med det, jeg havde planlagt først, uden så meget som at skele til computeren (det er der, 95% af mine overspringshandlinger foregår) – og så kan jeg også være uhyre effektiv. Og jeg nyder, når jeg føler, jeg virkelig har fået noget gjort.

  • 6. olinesunivers  |  18. april 2009 kl. 05:53

    Annette:
    Velkommen til! Jeg tror de fleste af os nyder den følelse, at nu har jeg fået noget fra hånden.
    Min overspringshandling nr. 1 er også computeren:)

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

