Selvbillede eller selvbedrag.

5. april 2009 at 08:26 5 kommentarer


Jeg er inde i en proces hvor jeg skal ændre mit billede af mig selv. Fra, at være aktiv “sofarytter” skal jeg have ændret billedet til, at jeg nu er et aktiv menneske der bevæger mig dagligt for, at bevare min krop og forbi jeg syntes det er sjovt. 

Men det er ikke så ligetil, at overbevise mig om noget:) Jeg ved, at jeg er på rette vej og nu er aktiv hverdag. Jeg kan mærke på kroppen, at den langsom bliver stærkere og stærkere, jeg får fokus på områder jeg ikke har haft kontakt med i flere år og jeg kan mærke hvordan humøret stiger. 

dsc04646

Men stadig har jeg sådan en lille nisse der sidder på skulderen og hvisker mig i øret. “Ja, ja det kan godt være du ser dig selv som aktiv, men vi ved jo hvordan der er”. 

Jeg ved, at det tager tid. Men jeg kan heldigvis også nogle teknikker til, at holde fast i det billede jeg gerne vil have. Så jeg skal nok på sigt vinde denne indre kamp. 

Har du prøvet, at ændre vaner og med hvilket resultat?

Entry filed under: Hverdagen, Naturen. Tags: , , , , .

Forårsfornemmelser og gode ben:) Aktiv søndag.

5 kommentarer Add your own

  • 1. Grønlandsposten  |  5. april 2009 kl. 13:30

    Det er så svært at ændre vaner! Men hold op hvor er det skønt, når man pludselig opdager, at det lykkedes 🙂

    Kender godt det med selvbilledet. Jeg har aldrig været det store sportsmenneske, og har i rigtig mange år desuden kæmpet med en knæskade, hvilket har betydet et meget moderat aktivitetsniveau, især som teenager og i starten af 20’erne. Men de seneste år har jeg gradvist ændret mine motionsvaner og dyrker nu faktisk en hel del motion og ser mig selv om relativ aktiv. Mine forældre derimod, der jo ikke ser mig til hverdag og ikke kender mine rutiner, ser mig stadig som den lidt dovne datter, der bruger alt for meget tid i sofaen. Har opgivet at overbevise dem og lever med, at de ikke ved bedre 😉

    Du kan da i øvrigt godt se at få ændret det billede af dig selv, har helt klar en opfattelse af dig som et aktivt menneske med både kajakroning, løb og nu mountain bike 🙂

  • 2. olinesunivers  |  5. april 2009 kl. 13:33

    Grønlandsposten:
    Det er nemlig skønt når det lykkedes.
    Jeg har opdaget at det faktisk er rigtig svært for mig, at få ændret mit selvbillede, men her er bloggen er skøn øjenåbner for mig. Jeg kan bladre tilbage og se hvad jeg har lavet og derfor få bekræftet, at jeg faktisk er aktiv:)

  • 3. Lene  |  5. april 2009 kl. 17:30

    jeg prøver at få gået en del og at leve mere sundt, men da en kollega sagde, jeg tror du er sådan en sund person, var min første reaktion, nej hvordan kan du tro det, men det sagde jeg heldigvis ikke. Og bloggen er en god makker i at få vendt vores billede af os selv. God vind fremover, og jeg tror også jeg skal have købt en mountainbike 🙂

  • 4. olinesunivers  |  5. april 2009 kl. 17:55

    Lene:
    Det kan jeg godt anbefale dig. Det er super sjovt og jeg tænker slet ikke over hvor hårdt det faktisk også er:)

  • 5. Nille  |  9. april 2009 kl. 12:12

    Det var meget interessant at læse Oline! Siger den indre nisse ikke også til os, at det slet ikke kan svare sig at gå igang fordi vi i bund og grund ikke er den slags mennesker?

    Sådan har jeg følt det! Ikke at jeg på nogen måde opfatter mig som værende aktiv – men jeg bliver bedre og bedre til at komme i fitnesscentret (selvom det langt fra er de 3 anbefalede gange om ugen!!!).

    Jeg har altid holdt meget af at gå – men det betragtes jo næppe som sport. Men forleden dag, da jeg gik 6-7 km powerwalking hjem var jeg lige klar til bruseren… det var faktisk fysisk; og jeg kan mærke, at jeg sover bedre; at jeg har det bedre med at overvinde de små tærskler i stedet for at sætte uopnåelige mål op!

    Jeg tror, at det er den helt rigtige måde du griber det an på – og mountainbiken er sjov… det er vigtigt at det er sjovt også!

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

