Familiekalender.

22. marts 2009 at 18:55 11 kommentarer


I vores køkken hænger en fælles familiekalender. Hver søndag skriver vi alle vores aftaler for den kommende uge ind i kalenderen. Jeg kan godt røbe her, at det bliver til mange aftaler på en uge og at det indimellem er noget af et puslespil, at få aftalerne til at gå op i en højere enhed. Hvem skal bringes og hentes hvornår, hvem er hjemme til aftensmad osv. Det tager tid, at få styr på alle planerne men det er godt investeret, for hver søndag aften har vi alle et overblik over den kommende uge og vi er nu klar til, at ugen kan starte. 

Bruger du kalender?

Entry filed under: Familien. Tags: .

Det er idag et vejr…. Mandagstema -ciffer/tal

11 kommentarer Add your own

  • 1. pernillepaa1  |  22. marts 2009 kl. 19:17

    Hej Oline, nej jeg bruger ikke kalender herhjemme, jeg har en på arbejdet, men jeg skriver ikke tit i den, nu er det nok også lettere når man ikke er så mange, men jeg har aldrig brugt det ….. jeg bruger heller ikke ur til manges undren 🙂
    god søndag

  • 2. Pernille  |  22. marts 2009 kl. 19:41

    Jeg bruger heller ikke ur, har aldrig gjort det, men jeg har en kalender. Ikke en jeg tager med mig, men en der hænger på væggen, og med plads nok till at aftaler der skal huskes – forældremøder, tandlægen etc – for hele familien kan skrives på.
    Det er ikke store felter, og når der også skal være plads til fødselsdage, er der ikke altid så plads tilbage.
    Før jeg fik børn, havde jeg slet ikke nogen, men det er meget rart nu 🙂

  • 3. Anne  |  22. marts 2009 kl. 21:22

    Ja, vi bruger kalender..googles er i sving her i huset…så kan alle arrangementer og aftaler skrives deri, og som regel går det op 🙂

  • 4. Madame  |  23. marts 2009 kl. 08:32

    Jeg synes, det er smart, Oline!

    Ja, jeg bruger kalender, og huskesedler, men ikke en fælles med husbond. Hos os er det mig, der holder styr på aftalerne – han glemmer dem altid 🙂

  • 5. Tina - omme i London  |  23. marts 2009 kl. 09:43

    Jeg har en kalender, men jeg har vaeret slem til ikke at faa den brugt. Nu er vi begyndt at bruge den i Outlook til at sende til hinanden og saa er der lidt mere styr paa det. 🙂

  • 6. Sussie  |  23. marts 2009 kl. 12:59

    Hos os har vi to kalendere. En fælles og en privat. Jeg er dog ikke altid så god til at huske at skrive på den fælles – men så husker min kæreste det for mig ;0) Og mine store børn styrer mere eller mindre selv deres tilværelse. Hvis jeg er heldig, kan jeg få et svar på, om de er hjemme til aftensmad. Det er godt nok for mig.

  • 7. olinesunivers  |  23. marts 2009 kl. 15:43

    pernillepaa1:
    Jeg bruger heller ikke ur pt. Det trænger til et nyt batteri og jeg har fundet ud af, at jeg godt kan leve uden:)

    Pernille:
    Det er vist nogenlunde samme system vi har.

    Anne:
    Det kunne være vi skulle overveje en elektronisk model!

    Madame:
    🙂

    Tina:
    Jeg vil overveje den elektroniske herhjemme, vi har jo alle adgang til en computer og det ville sikkert være et lettere system end den papirudgave vi bruger nu.

    Sussie:
    Vi bor jo langt ude på landet og det kræver en del kørsel. Jeg har brug for, at vide hvem og hvornår jeg skal køre – så derfor er vores kalender et godt og vigtigt redskab for os.
    Jeg er vist “opstrammeren” i forhold til, at få de andre til at skrive i kalenderen:)

  • 8. Kari  |  23. marts 2009 kl. 16:32

    Vi har både en fælles i køkkenet og jeg har min i tasken, men er ikke god til at styre nogen af dem. Husker ind i mellem at skrive ind, men det er nok fordi, jeg er rimelig god til at huske alles aftaler. Det er dog ingen hjælp for de andre 4, som har en hukommelse som en si!! ;0)

  • 9. jonna  |  23. marts 2009 kl. 17:11

    Ja efter jeg er blevet ældre skriver jeg alt ind i kalenderen, er så surt at sige ja og så have lovet noget andet først.

  • 10. olinesunivers  |  23. marts 2009 kl. 17:32

    Kari:
    Så er det da godt, at din hukommelse kan holde til alle deres aftaler:)

    jonna:
    Lige præcis. Det virker ikke særlig tjekket vel:)

  • 11. Nina  |  24. marts 2009 kl. 13:50

    Jeg tror, at en eller anden form for familiekalender er et must i de fleste børnefamilier, og vi har også vores version på væggen i køkkenet.

    Det er faktisk lidt sjovt, for i sidste uge underviste jeg i Outlook i en stor virksomhed i nordjylland. Der skulle i særlig grad lægges vægt på kalenderdelen af programmet, fordi man fra virksomhedens side ønskede, at alle medarbejderne begyndte at føre og dele kalender, så man bedre kunne få fat i hinanden og planlægge dagligdagen i virksomheden.

    Der var en hel del medarbejdere, der syntes, det var noget underligt noget, og de mente ikke, de havde tid til dette, som de betragtede som extra arbejde.

    Men så var der en af kursisterne, der netop spurgte, hvor mange der egentlig havde sådan en familiekalender derhjemme, og det havde de fleste jo så. Og så var sammenligningen jo nærliggende.

    Virksomheden er som en stor familie og Outlook-kalenderen ligeson den, vi har hængende hjemme på køleskabet. Det er en stor hjælp, hvis alle fører den og husker at kikke i den af og til.

    Det argument skyndte jeg mig at gemme, så det kunne bruges igen og igen på de mange hold, jeg havde deroppe.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

