Der skylles.

21. marts 2009 at 07:38 9 kommentarer


Foråret er på vej og dermed også højsæson for pollen. Jeg har i mange år lidt af græsallergi og foråret er derfor ensbetydende med en løbende næse for mig. 

I en del år var foråret også ensbetydende med en eller flere bihulebetændelser pga. allergi. Resultatet var ofte flere pencillinkure og et par dage i sengen inden det hele “lettede” igen. 

Ved et rent tilfælde hørte jeg om Næsehornet.  for et par år siden. Og hurra for det! Jeg kan nu skylle og dermed forebygge, at slimhinderne overbelastes og rammes af betændelse og dermed undgå, at blive syg. 

Sæsonen for pollen er “skudt” igang i år og jeg er igang med, at den daglige skylning. Skål!

Entry filed under: Hverdagen, Sygdom, Vejret. Tags: , , , .

Solvarme. Randers regnskov.

9 kommentarer Add your own

  • 1. frnielsen  |  21. marts 2009 kl. 12:24

    Måske skulle det prøves?
    Jeg har i mange år døjet med løbende næse og bihulebetændelser i sæsonen – men den priktest jeg fik lavet for en del år siden, den viste ikke noget 🙂

  • 2. olinesunivers  |  21. marts 2009 kl. 15:25

    frnielsen:
    Det skulle du da prøve. Når man lige vender sig til det er det faktisk en rar oplevelse og jeg er sikker på, at det virker forebyggende.

  • 3. pernillepaa1  |  21. marts 2009 kl. 15:44

    Hej Oline, jeg skal da lige have læst om det Næsehorn for jeg lider også af allergi, så det er da værd at prøve 🙂
    God lørdag

  • 4. olinesunivers  |  21. marts 2009 kl. 16:27

    pernillepaa1:
    Ja, det er absolut værd at prøve. Det koster omkring kr. 100 og jeg kan kun anbefale det.

  • 5. Nina  |  21. marts 2009 kl. 17:21

    Hey, den oplysning skal direkte videre til manden, der lider voldsomt i denne tid. Tak for inspirationen!

  • 6. olinesunivers  |  21. marts 2009 kl. 22:19

    Nina:
    Selv tak!

  • 7. Kari  |  22. marts 2009 kl. 07:26

    Jeg har overvejet den, men da jeg ikke kender nogen der har kunne anbefale den, er det ikke kommet indenfor endnu.
    Men med din anbefaling, er det vist bare at få den købt.
    Jeg er nemlig “heldig” at have fået tildelt både birk-, græs- og bynke allergi og i år har jeg som sidegevinst reageret på enten el eller hassel 😦

  • 8. olinesunivers  |  22. marts 2009 kl. 07:56

    Kari:
    Jeg kan kun anbefale den!

  • 9. Ellen  |  24. marts 2009 kl. 11:14

    Ved du godt, at du én gang for alle kan blive kureret for græs- og andre allergier?
    http://www.alk-abello.com/alk/Pages/ALK.aspx

    Er du sikker på, at det (kun) er græs? Hvis du starter allerede nu med at lide, tror du så ikke, der er både el og hassel med inde over?

    Det vil koste lidt tid at blive kureret, og afhængigt af, hvilken form man vælger, måske også lidt penge.
    Jeg synes bare, det må være så skønt at få mulighed for helt at slippe for plagerne resten af livet.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

