Solvarme.

20. marts 2009 at 16:54 6 kommentarer


Det er skønt, solen skinner og solvarmen trækker energien ud af solens stråler og opvarmer vores vand:) I efteråret fik vi instaleret et solvarme anlæg.  Vinteren over har det måtte hente hjælp fra el patronen for, at levere kunne vores varme vand. Men i de sidste par dage har det selv stået for opvarmningen. Det er en rigtig dejlig fornemmelse! Jeg glæder mig til, at følge anlægget de næste par måneder og se om det har være investringen værd? Jeg håber, at vi både kan spare CO2 og penge på sigt! 

dsc034751

Entry filed under: Naturen, Ombygning. Tags: , .

Flyvende start. Der skylles.

6 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  20. marts 2009 kl. 17:21

    Det lyder som en fantastisk idé med sådan et solvarme anlæg. Det må være skønt både at gøre noget for miljøet og så samtidig kunne spare penge på sigt. god week-end

  • 2. olinesunivers  |  20. marts 2009 kl. 17:47

    Anette:
    Ja, det er faktisk en dejlig fornemmelse – og med 4 kvinder i husstanden bruger vi dagligt rigtig meget varmt vand:)

  • 3. pernillepaa1  |  20. marts 2009 kl. 20:12

    Det er da en super ide med sådan et solvarmeanlæg, og jeg tør da slet ikke tænke på hvor meget varmt vand i bruger…. hjælp her er vi kun to og den får da ikke altid for lidt 🙂
    God aften

  • 4. olinesunivers  |  20. marts 2009 kl. 20:22

    pernillepaa1:
    Nej, begrebet korte bade holder ikke når det er kvinder der bader:)

  • 5. Madame  |  21. marts 2009 kl. 07:13

    Det lyder dejligt, at I har et solvarmeanlæg! Jeg håber, at ideen breder sig, så vi langsomt kan gøre os fri af olien i Danmark.
    Ha’ en god lørdag 🙂

  • 6. olinesunivers  |  21. marts 2009 kl. 07:22

    Madame:
    Ja, jeg håber også flere vil installere et anlæg. Vi har haft solvarme i de sidste 10 år i vores tidligere bolig og nu er der igen et anlæg til at levere varmt vand i vores hus.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

