Delikat.

2. marts 2009 at 18:37 12 kommentarer


Ordet i denne uges Mandagstema var delikat. Jeg har selvfølgelig en fornemmelse (og mening) om hvad ordet betyder. Men faktisk måtte jeg finde fremmedordbogen frem og slå ordet op, bare for en sikkerheds skyld. 

Delikat (adj) udsøgt, lækker, tiltalende; svagelig, sart; fintfølende, taktfuld; prekær; ømtålig. 

Jeg har dagen igennem haft ordet i tankerne og er nået frem til, at i min fortolkning af ordet skal sanserne inddrages. For mig er noget delikat når sanserne pirres og udfordres. 

dsc03304Friske chili fra haven. 

 

dsc03783Friske tulipaner i vase.

imgp0470Koldt vands bassin i wellness. 

imgp0455Lækre produkter til det indre og det ydre.

Entry filed under: Mandagstema. Tags: .

Søndagstanker. Svømning

12 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  2. marts 2009 kl. 18:42

    Sikke nogle skønne ting du har fundet på 😉

  • 2. The single girl!  |  2. marts 2009 kl. 18:50

    Ja, her var det mye lekkert og delikat!! Ha en flott uke!

  • 3. Gitte J  |  2. marts 2009 kl. 18:57

    Det er jo delikat på en helt anden måde 🙂

  • 4. olinesunivers  |  2. marts 2009 kl. 19:17

    Anette:
    Det er da en dejlig sjov leg ikk?

    Gitte J:
    🙂

  • 5. Susanne  |  2. marts 2009 kl. 19:48

    Du har ramt lige på pletten med dine smukke billeder :o)

  • 6. Anette  |  2. marts 2009 kl. 20:01

    Jo jeg synes det er rigtig hyggeligt. Når ikke at se alle indlæggene men dem jeg har set er sjove og forskellige 🙂

  • 7. Dagens tema er delikat « Hos Mommer  |  2. marts 2009 kl. 21:12

    […] Det kan betyde sart i betydningen skrøbelig. Det kan betyde mere end det allerede nævnte… Oline skulle lige som jeg lige tænke meget over ordet, for det er ikke så ligetil, når man skal bruge […]

  • 8. Siw Aina  |  2. marts 2009 kl. 21:15

    Åhh, så mange flotte tolkninger du har 🙂

  • 9. Ellen  |  2. marts 2009 kl. 21:29

    Gode billeder, der dækker en stor del af af ordets betydninger.

    Jeg noterer mig med stor fornøjelse, at jeg ikke har været den eneste, der lige måtte slå delikat op 🙂

  • 10. Madame  |  3. marts 2009 kl. 05:50

    Det er dejlige ting, du har valgt! Smukke billeder, der giver ro at kigge på :o)

  • 11. frnielsen  |  3. marts 2009 kl. 06:43

    Det sjove var, at jeg faktisk aldrig bruger ordet “delikat”, så jeg måtte tage det første der faldt mig ind – altså mad 🙂

    Jeg kan se, at du finder flere ting delikat 😉

  • 12. Lene  |  3. marts 2009 kl. 09:09

    tak for nye input, jeg hoppede over legen denne gang, men det er sjovt at komme rundt og se de forskellige tanker om ordet, for som helle bruger jeg heller ikke ordet 🙂

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

