Søndagstanker.

1. marts 2009 at 06:43 15 kommentarer


Jeg sad netop og tænkte på et indlæg til dagens blog. Det skulle indeholde en hyldest til det snart kommende forår. Her til morgen var foråret håndgribeligt her hos mig, der var lyst og fuglende kvidrede og sang lystigt lige uden for vinduet. Jeg kiggede forbi hos Madame og så, at hun også havde skrevet om lyset og fuglens kvidren i dag. Så blev jeg igen mindet om, at det ofte sker. Jeg har ideer til et indlæg og kigger så fordi hos en der har skrevet om samme emne den dag:) 

Det skal nu ikke afholde mig fra, at skrive om foråret. For det er så tæt på, at det er til at føle på idag. I haven pibler så forårsbebudere op alle vegne. Små skønne blomster der er sat af de tidlige ejere af huset her blander sig med de løg vi har lagt i jorden i de år vi har boet her. 

Præcist som Madame får jeg lyst og energi til, at komme ud. Ud i det skønne tidlige forårsvejr. Ud og nyde lyset, duftenede og alle lydende. 

Dagen idag starter med agilitytræning med hunden. 1 1/2 time med højt tempo og godt samvær. Det er en skøn måde, at starte en søndag på. Derefter skal vi til fødselsdag hos familien. Jeg er sikker på det også bliver hyggeligt og mon ikke der bliver mulighed for en gåtur i det skønne vejr. 

Rigtig dejlig søndag til dig! 

dsc04274

Entry filed under: Weekend. Tags: .

Kan det da blive ved? Delikat.

15 kommentarer Add your own

  • 1. Trine  |  1. marts 2009 kl. 08:05

    Og en god søndag til dig 🙂

  • 2. Anette  |  1. marts 2009 kl. 08:23

    RIgtig god sdag til jer – god fornøjelse med træningen.
    Jeg har ofte tænkt det samme – at man har idéer til et indlæg og så ser man at andre skriver om det samme. Men det afholder nu heller ikke mig fra at skrive det. Jeg tænkte på forårsbebuderne forleden, fuglenes kvidren. Det er vist noget der påvirker os alle.

  • 3. Nina  |  1. marts 2009 kl. 08:43

    Sikke en forårsaktivitet der er hos dig. Her sidder jeg stadig og drikker morgenkaffe, og så har du allerede været ude med hunden. Rigtig god søndag med fødselsdag og udeliv!

  • 4. pernillepaa1.  |  1. marts 2009 kl. 09:03

    I må have rigtig god dag med træningen. Vi kan da ikke hylde foråret nok . Jeg oplever også tit at der lige er nogle der har skevet om det som jeg havde i tanker, men som dig så skriver jeg alligevel.
    knus pernille

  • 5. Lene  |  1. marts 2009 kl. 09:26

    Luften er fyldt med foråret, og jeg kan ikke beskrive den forskel i luften. Friskere? Stærkere dufte? Måske synger fuglene mere? Jeg kan bare mærke som dig, at foråret er på vej 🙂
    Ha en herlig søndag, sådan en omgang hundetræning er da sundt for både hund og menneske 🙂

  • 6. olinesunivers  |  1. marts 2009 kl. 10:25

    Trine:
    Velkommen til og tak.

    Anette:
    Nej, jeg lader mig heller ikke holde tilbage. Der er jo altid forskellige vinkler på et emne.

    Nina:
    Træningen starter tidligt søndag morgen, så det er om at komme ud og igang. Det er en fin måde, at bruge formiddagen på ellers ville jeg sidde med avisen og kaffen:)

    pernillepaa1:
    Nej, vi skal byde foråret velkommen:)

    Lene:
    Det er helt sikkert sundt for krop og sjæl – og skridttælleren tikker:)

  • 7. Bente  |  1. marts 2009 kl. 13:17

    Hvor er din hund bare sød! Nuttet, faktisk 😉
    Og hvor er du heldig, at foråret er så synligt og lyst hos jer – her i det nordsjællandske er det gråt i gråt og blæsende. Øv.

    Fortsat god søndag!

  • 8. olinesunivers  |  1. marts 2009 kl. 18:01

    Bente:
    Tak, hun er en kromfohrlander og ja, jeg syntes også hun er rigtig dejlig.

  • 9. Madame  |  2. marts 2009 kl. 06:08

    Det lyder som den dejligste søndag, Oline! Lige nu kan jeg høre fuglene synge højt – det føles så godt at vide, at de også er i forårshumør :O)

  • 10. Madame  |  2. marts 2009 kl. 06:08

    Det lyder som den dejligste søndag, Oline! Lige nu kan jeg høre fuglene synge højt – det føles så godt at vide, at de også er i forårshumør :O)

  • 11. Madame  |  2. marts 2009 kl. 06:09

    Det lyder som den dejligste søndag, Oline! Lige nu kan jeg høre fuglene synge højt – det føles så godt at vide, at de også er i forårshumør :O)

  • 12. Marianne  |  2. marts 2009 kl. 13:41

    Jeg tror vi er mange der drømmer om forår 🙂

  • 13. frnielsen  |  2. marts 2009 kl. 15:10

    Jeg kan fornemme foråret i luften, fuglene synger og jeg glæder mig 🙂

  • 14. Deborah  |  2. marts 2009 kl. 16:49

    Hvor er din hund sød! Ja det er så småt på vej, men det har dælme været koldt idag.

  • 15. olinesunivers  |  2. marts 2009 kl. 18:39

    Madame:
    Det er skønt når fuglene synger foråret ind.

    Marianne:
    Det er lige om hjørnet.

    frnielsen:
    Det gør jeg også!

    Deborah:
    Velkommen til. Tak, jeg er også selv helt vild med hende! Ja, du har ret luften er stadig kold.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

