Bevæg dig – bevar dig.

25. februar 2009 at 16:41 19 kommentarer


Det anbefales at voksne går 10.000 skridt dagligt og børn 12.000. Jeg har ikke nogen fornemmelse af hvor mange skridt jeg tilbagelægger dagligt,  men efter, at have set Praksis på tv2 tirsdag aften er jeg blevet vældig nysgerrig. Jeg har derfor idag købt en skridtmåler så jeg finde ud af hvor mange skridt jeg tager i løbet af en dag.

Tager du 10.000 skridt dagligt?

Entry filed under: Motion. Tags: .

Operation påskeglad Midtvejs status

19 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  25. februar 2009 kl. 16:52

    Jeg prøvede engang at gå med skridttæller i en uges tid. Jeg var nok på ca. 9000-10000 dagligt men om jeg stadig er det er et rigtig godt spørgsmål.
    Hvis jeg ikke har ondt tager jeg altid trappen – går ture med hunden dagligt og vi har selv trappe hjemme så det bliver nok til flere skridt end jeg tror. Det kunne være sjovt at teste det. Du må líge fortælle om du så går de 10000 skridt 😀

  • 2. olinesunivers  |  25. februar 2009 kl. 16:54

    Anette:
    Jeg skal nok lade høre fra mig. Jeg har faktisk ingen fornemmelse for om jeg går 10.000 skridt. De dage jeg løber når jeg det helt sikkert, men de andre dage, ja det bliver jo sjovt at se…

  • 3. Madame  |  25. februar 2009 kl. 17:29

    For et par år siden havde jeg min skridtmåler på hver dag. Og med mindre man går en tur hver dag på 45 minutter, er det mit indtryk, at vi langt fra får gået 10.000 skridt. Det kræver nok, at man har hund, som Anette har (dejlige Kenzo), eller at vi tager os selv gevaldigt i nakken :o)

  • 4. olinesunivers  |  25. februar 2009 kl. 18:06

    Madame:
    Jeg er også spænd på hvad resultatet bliver! Men jeg har jo også hunden, så der er vel ingen undskyldninger:)

  • 5. Nina  |  25. februar 2009 kl. 18:21

    Hov, jeg kommer i tanker om, at sammen med mine håndvægte og øvrige små fitness-maskiner (sjippetov og mærkelige torturagtige elastikker) ja, der ligger faktisk også en skridttæller – måske jeg skulle prøve den, – også?!

  • 6. olinesunivers  |  25. februar 2009 kl. 18:26

    Nina:
    God ide, lad os se om vi kan bevæge os 10.000 skridt om dagen!

  • 7. pernillepaa1.  |  25. februar 2009 kl. 18:55

    Hej Oline
    Jeg kommer op på 10.000 skridt hver dag, men der skal ret meget til. Jeg går hjem fra arbejde hver dag, det er 2,5 km så har jeg Hugo der skal luftes, og på min arbejdsplads bevæger jeg mig også rigtig meget. Jeg har en skridttæller, jeg tror at mange tror at de går mere end de faktisk gør 🙂
    God aften

  • 8. Susanne  |  25. februar 2009 kl. 19:21

    God idé at investere i en skridttæller.

    Jeg bor så tæt på mit job, at det tager mig 2 minutter at cykle dertil. Og selv om jeg faktisk går en hel del på mit job, så når jeg slet slet ikke op på 10.000.
    Men det er for mit vedkommende kun et spørgsmål om at rykke lidt rundt på nogle ærinder og nogle vaner efter arbejdstid, så der er i virkeligheden ikke nogen undskyldning… :o)

  • 9. olinesunivers  |  25. februar 2009 kl. 19:54

    pernillepaa1:
    Hvor er det flot, at du når 10.000 om dagen. Jeg tror du har ret i, at vi tror vi går mere end vi reelt gør. Jeg glæder mig til, at se resultatet imorgen.

    Susanne:
    Ja, jeg syntes også det er en god ide. Du har ret, det er noget med at ændre på vores vaner.

  • 10. frnielsen  |  25. februar 2009 kl. 20:09

    Jeg er sikkert langt fra de anbefalede skridt, men jeg går et par turer eller tre hver dag – med hunden. Det bliver til 1 time eller halvanden hver dag – og det er sædvanligvis det jeg kan holde til.

  • 11. frnielsen  |  25. februar 2009 kl. 20:10

    altså ture uden -r 😳

  • 12. Grønlandsposten  |  25. februar 2009 kl. 21:32

    Tror jeg nåede derop i dag. Gik i hvert fald både til og fra arbejde, en god ½ time hver vej. Ellers når jeg det vist sjældent. Til gengæld bruger jeg gerne 45 minutter på crosstrainer eller cykel 3 gange om ugen i motionscentret. Det tæller vel også!

  • 13. Lene  |  25. februar 2009 kl. 21:33

    Jeg har den på lige nu 😉 På mit arbejde går jeg ca. 6000 skridt og jeg går meget, så der skal en god gåtur herhjemme til at komme over de 10000. Lige nu viser den 7500, en fridag med lidt gåen frem og tilbage i hust, et møde på arbejde, hvor bilen kom til at stå langt fra indgangen og så lidt gåen på stedet til gospelsang 🙂

  • 14. Bambi72  |  25. februar 2009 kl. 21:35

    Uhhhh ja ALt ALT for lidt *GGG* Men det er også vinter…. lidt endnu, kan mærke foråret er på vej…. Haven begynder at skrige…Og så får jeg bevæget mig noget mere 😉

  • 15. Bente  |  25. februar 2009 kl. 21:40

    Jeg har ingen anelse om, om jeg går 10.000 skridt om dagen. Men når jeg læser fx Lenes kommentar herover, så tvivler jeg. Det bekymrer mig dog ikke, da jeg generelt prøver at holde mig i bevægelse: cykler, ta’r trappen, står op og arbejder osv.

  • 16. Helle  |  26. februar 2009 kl. 05:59

    Man skal gå rigtig meget. Jeg havde skridttæller på i sidste uge, også inspireret af Praxis. På de gode dage, hvor jeg bevæger mig meget på arbejdet, kommer jeg op på 5-6000 skridt, men ellers ligger jeg på 2-4000. En dag var jeg endda ikke over 1000. Der skal faktisk meget til.
    Man skal gå 8 km. for at nå op på de anbefalede 10000 skridt.

  • 17. Anne  |  26. februar 2009 kl. 07:57

    Jeg kommer ikke op på de 10.000 skridt…selvom jeg også synes at jeg går meget…men meget er ikke nok 🙂

  • 18. Sussie  |  26. februar 2009 kl. 14:12

    Jeg synes, 10.000 skridt om dagen lyder aldeles urealistisk for os kontorarbejdere. Så kan jeg bedre forholde mig til ½ times motion om dagen. 10.000 er godt nok mange skridt!

  • 19. Kari  |  26. februar 2009 kl. 17:24

    17.000 skridt kom jeg op på en gang, jeg gik til nabobyen OG hjem igen, men det er også kun sket den ene gang. Ellers lå (har ikke gået med den i lang tid) det også omkring de 5-6000 skridt.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

