Anbefaling

18. februar 2009 at 16:25 7 kommentarer


I aftes var manden og jeg til forpremiere på filmen “Mænd der hader kvinder” en filmatisering af Stieg Larssons bog af sammen navn. 

Filmen handler om journalisten Michael Blomkvist der idømmes 6 måneders fængsel bog bagvaskelse. Efter dommen får han tilbudt job hos Henrik Vanger, tidligere direktør for en stor industrikoncern og familien Vangers “overhoved”. Michael får til opgave, at løse et 40 år gammel mysterie. Han får hjælp til opgaven af Lisbeth Salander, en ung kvindelig hacker med en belastet opvækst. Hun er nu under tilsyn af tilsynværge for ikke, at blive indlagt på psykiatrisk afdeling. Sammen graver de to dybt i familien Vangers fortid og dystre minder dukker op. Minder der både fortæller om en skræmmende blodig fortid og en ligeså skræmmende nutid. 

Jeg var vild med, at læse bogen og jeg elskede filmen! Filmen viser på bedste vis den psykologiske profil af figurerne, den er spændende, grusom og fyldt med overraskende momenter. Jeg kan kun anbefale dig, at gå ind og se filmen der har premiere den 27. februar.

Entry filed under: Kultur. Tags: , , .

Jagten på blå… Grøn onsdag.

7 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  18. februar 2009 kl. 16:34

    Glæder mig at høre du synes om den. Vi skal ind og se den på mandag og jeg glæder mig meget 🙂

  • 2. Kari  |  18. februar 2009 kl. 17:13

    Jeg kan også anbefale filmen! Jeg har endnu ikke læst bogen, men den skal jeg nok finde tid til at få læst.
    Jeg så den i mandags :0)

  • 3. Bente  |  18. februar 2009 kl. 21:24

    Jamen, så vil jeg rigtig glæde mig – billetterne er bestilt 😉 . Frygtede ellers, at filmen ikke ville leve op til bogen.

  • 4. Bente  |  18. februar 2009 kl. 21:25

    Hmmm … det skrev jeg da vist også forleden. Sorry. Men … jeg er altså også møgtræt nu 😉 .

  • 5. fruen  |  18. februar 2009 kl. 21:51

    Det glæder jeg mig virkelig over, din lille kommentar til filmen. Vi kan her i provinsen se filmen næste fredag, så det har vi satset på med et par billetter til den lokale bio 🙂

  • 6. olinesunivers  |  19. februar 2009 kl. 05:54

    Anette;
    Du kan godt glæde dig.

    Kari:
    Bogen er ligeså god som filmen. Jeg har læst alle 3 og de er gode, men bliver lidt tunge mod slutningen af den 3.

    Bente:
    En god gerning kan ikke gøres for tit:) God fornøjelse med filmen. Jeg håber du har fået en dejlig nattesøvn er nu er frisk igen?

    fruen;
    Velkommen til her! God fornøjelse med filmen.

  • 7. Kat  |  22. februar 2009 kl. 17:01

    Hjaelp!! Jeg kan ikke komme igennem den bog!! Jeg har proevet 3 gange nu og maa give op hver gang. Hvornaar bliver den god???

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

