Nostalgi.

31. januar 2009 at 19:30 4 kommentarer


Vi har en hel skuffe med billeder fra før verden blev digital. Det vil sige billeder fremkaldt på fotopapir. Der er noget ganske særligt over denne skuffe. Yngste og jeg har brugt et par timer i eftermiddag med, at kigge i denne skuffe og mindes. Der er noget ganske særligt over, at have billederne i hånderne, vende dem og kigge en ekstra gang. 

Det særlige er også, at der som oftest kun er et billede med det samme motiv på. Ikke som de digitale billeder vi har liggende i hobetal på computere og eksterne harddiske. Nej “dengang” tog vi kun få billeder og kun et af hvert motiv. Kvaliteten er ikke altid god, men skidt med det for motivet vækker minder. 

Vi har også vores fotoalbum med billederne indsat i kronologisk rækkefølge. Dem er vi også glade for og der bladres ofte i dem. Men skuffen den er der en ganske særlig stemning i, det er ren nostalgi. Nu er den endevendt for denne gang og vi har været vidt omkring yngste og jeg – en fælles tur i fortiden.

Entry filed under: Familien. Tags: , .

Her har det sneet. Endnu en…

4 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  31. januar 2009 kl. 19:37

    Fotoalbum er skønne at sidde og bladre i. Vi laver en mappe hvert år med feriebilleder – det er skønt at se tilbage på.

    Lyder som en rigtig hygge-eftermiddag hos jer.

    Har givet dig en award: http://www.kenja.dk/wordpress/?p=4170

  • 2. olinesunivers  |  31. januar 2009 kl. 20:09

    Anette:
    Jeg burde også få fremkaldt vores billeder og sat dem i album, men det bliver ikke rigtig til noget. Vi har rigtig hygget os! Tak for awarden, jeg vil straks kigge forbi

  • 3. Madame  |  1. februar 2009 kl. 06:12

    Jeg elsker den slags oplevelser, du beskriver her – at sidde og mindes ud fra billeder – og gerne sammen med en anden, der er med på bilederne. De fleste af mine billeder ligger på harddiske, men det er noget særligt at have et billede i hånden :o)

  • 4. Sussie  |  1. februar 2009 kl. 09:45

    Jeg tilslutter mig gerne gruppen af papirbilled(e)nostalgikere. Jeg elsker også at tage et smut tilbage i tiden med mine unger…

    Men efter at have investeret i et godt fotoredigeringsprogram er jeg langsomt ved at blive bidt af mulighederne med digitale billeder. Det sjovt – og tidskrævende – og slemt hyggeligt! Og med en scanner, der kan smide papirbillederne over på harddisken er mulighederne for fordybelse og vandreture til mindernes land nærmest uendelige. God søndag!

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

