Den amerikanske drøm.

20. januar 2009 at 06:21 9 kommentarer


Idag skrives et nyt kapitel i verdenshistorien. Barak Obama indvies som USA´s 44. præsident og den første farvede nogensinde. Hele verden vil følge med ved tv-skærmene, når den utrolig veltalende præsident indsættes i sit embede. 

Han har på alle måder ført en fantastisk valgkamp, hvor han har brudt med traditioner og skabt sin egen stil. Han har fået engageret alle omkring sig, det har spredt sig ikke kun i USA, men ud i hele verden. Man har talt om, at verden er blevet ramt af Obamania. 

Nu er valgt slut han indvies idag og derefter skal han igang. Alle løfterne og de stor ord skal omsættes til handlinger. Det bliver spændende, at se om han er mere end en god taler! Jeg tror det og jeg håber det i den grad. For USA trænger til forandring.

Entry filed under: Hverdagen. Tags: .

Smittet. Status…

9 kommentarer Add your own

  • 1. Nille  |  20. januar 2009 kl. 08:49

    På fransk fjernsyn transmitterer de fra 16 til 19.30 – øv! Jeg når dårligt hjem til at se det… jeg må håbe på, at Youtube gengiver hele talen i hvert fald! For det bliver virkelig et stort øjeblik… på den anden side set – hvis jeg så det live ville jeg sikkert tude mig igennem halvdelen! Det er sådan noget, der går lige i mine Kleenex-gener!

  • 2. Tina - omme i London  |  20. januar 2009 kl. 09:14

    Man har da lov at haabe. Jeg tror ikke han er nogen mirakelmager, men han er i hvert fald et frisk pust efter OTTE aar med W, den klaphat!

  • 3. olinesunivers  |  20. januar 2009 kl. 09:21

    Nille:
    Jeg er sikke på du kan finde talen på nettet. Den skal nok blive gengivet i alle mulige sammenhænge.

    Tina:
    Enig.

  • 4. Madame  |  20. januar 2009 kl. 09:57

    Jeg tror også på ham, OLine – han er lige den, verden trænger til. Hvis ikke han klarer det, er der ingen der kan …

  • 5. Gitte J  |  20. januar 2009 kl. 16:59

    Jeg har det som Madame. Vi hørte ham i Berlin i sommer – en fantastik oplevelse.

  • 6. Anette  |  20. januar 2009 kl. 17:42

    Jeg tror også på ham. Han virker så troværdig.

  • 7. Anette  |  20. januar 2009 kl. 18:15

    Forøvrigt så er der da sket noget her på siden. ved ikke om du er færdig med at ændre layoutet?

  • 8. olinesunivers  |  20. januar 2009 kl. 18:24

    Nej, jeg er ikke færdig. Jeg overvejer meget, at skifte til Blogger. Jeg syntes WordPress er svært at finde ud af! Så dette design er kun en prøve…

  • 9. Marianne  |  20. januar 2009 kl. 22:46

    Jeg tror ikke – jeg tør ikke håbe, men jeg ville elske at blive overrasket….

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

