Tiden er inde.

12. januar 2009 at 19:57 8 kommentarer


Inden jul kom vores gamle kat tilbage efter flere år i eksil. Hun har haft det godt jul og nytår over, men nu er tiden ved, at være inde til at vi skal tage endeligt afsked med hende. 

Som dyreejer er det en af de sværeste beslutninger der skal træffes. Men jeg syntes også det er vores pligt, at lade dyrene aflive når vi fornemmer, at deres liv er forbi og inden de begynder at lide. Det er der hvor vores gamle kat er nu. Hun har haft et godt liv og den sidste tid sammen med hende har været god for os. Det var dejligt, at hun valgt at kommer her forbi og afslutte sit liv. Men tiden er inde og imorgen skal der ringes til dyrelægen og laves en aftale.

Entry filed under: Husdyr. Tags: , , .

Det pusler i køkkenet. Tom for ord.

8 kommentarer Add your own

  • 1. Kari  |  12. januar 2009 kl. 20:47

    Så er det jeg er lykkelig for at vi for øjeblikket ikke har nogen former for husdyr!!

  • 2. Madame  |  13. januar 2009 kl. 06:35

    Det lyder frygteligt, den slags er jeg ikke god til, selv om jeg også har måttet lade to katte aflive med mange års mellemrum…

  • 3. Anne  |  13. januar 2009 kl. 06:46

    Oline du har helt ret…hvis dyret lider og ikke trives, så må vi få ringet til dyrlægen. Her hos os er det mig, der må tage den sidste tur med vores dyr…

  • 4. Losarinas mor  |  13. januar 2009 kl. 07:29

    😦

  • 5. Nille  |  13. januar 2009 kl. 09:38

    Åh, det er hårdt! Men det er selvfølgelig heller ikke værdigt at lade pinen fortsætte! Det bliver en trist dag!

  • 6. Anette  |  13. januar 2009 kl. 15:18

    Det er trist at høre. Men du har ret – det er synd hvis dyret lider.

  • 7. olinesunivers  |  13. januar 2009 kl. 16:32

    Kari: 🙂 Men der er jo også alle glæderne ved at have dyr og de fylder heldigvis mest.

    Madame: Det er frygteligt og heller ikke noget der er let for os.

    Anne: Ja, der er kun et at gøre i den situation, mener jeg. Her hos os er det manden der går den svære vej.

    Losarinas mor: Tak

    Nille: Nej, hun ville komme til, at lide og det er ikke værdigt. Men det er et svært valg.

    Anette: Dyr skal ikke lide!

  • 8. Marina  |  14. januar 2009 kl. 13:29

    Knus til dig. Det er hårdt og det gør ondt, men din beslutning er den rigtige.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

