X-faktor

2. januar 2009 at 20:18 4 kommentarer


Jeg lærer aldrig, at forstå at programmer som X-faktor er underholdende. Yngste ville gerne se programmet og jeg sad ved hendes side. Men hold da op, hvad er det der får mennesker til, at udsætte sig for sådan en behandling? Jeg forstår det ikke! 

Men jeg er imponeret over yngste og hendes evne til, at spotte mennersker med talent/karisma eller hvad det nu er. Hun kunne med sikker røst sige; han/hun kommer med inden dommerne havde talt. 

Hun kunne også med stor harme sige; “sådan taler man ikke til andre mennesker mor, de kan jo bare sige tak fordi du kom. De behøver jo ikke være onde! 

Se det er X-faktor og et dejligt talent!

Entry filed under: Familien. Tags: .

Udsalg Kogebøger og justering af kosten

4 kommentarer Add your own

  • 1. Ellen  |  2. januar 2009 kl. 23:42

    Din datter har et dejligt syn på, hvordan man behandler andre mennesker. Det synes jeg er meget fint, og det skal bestemt ikke tages fra hende.
    Når det er sagt, vil jeg på den anden side mene (men det behøver du ikke at fortælle din søde datter ;-), at folk må da efterhånden vide, hvad de går ind til – X-faktor har trods alt været der før. Og hvis man oven i købet har så fantastisk højt selvværd og tilsvarende lidt selvkritik – ja, så har man mere eller mindre selv bedt om det, synes jeg.

  • 2. olinesunivers  |  3. januar 2009 kl. 07:52

    Jeg giver dig til dels ret! Men jeg tror ikke, at alle der melder sig til har overvejet om ders talent rækker. De unge mennesker idag er opvokset med, at de kan alt, alt kan lade sig gøre for dem hvis bare de ønsker det nok! Og derfor er de ofte selv totalt ukritiske med om de nu kan synge osv.
    Jeg mener selvfølgelig, at man skal støtte sine børn i det de gerne vil, men ikke ukritisk. Man kan godt give en konstruktiv tilbagemelding på en kærlig og velmenende måde.
    Jeg tror virkelig, at et par af de unge mennesker igår troede, at de var fantastiske sangere! Og det var de absolut ikke, så de fik virkelig tilført en stor konflikt i deres billede af dem selv. Den kunne de måske godt have været foruden, hvis der var nogen der undervejs i deres opvækst havde hjulpet dem med, at opbygge et realistisk selvbillede.

  • 3. Bente  |  3. januar 2009 kl. 16:42

    Jeg fatter ikke X-faktor-konceptet (så derfor har jeg aldrig se det! Min mand og jeg er faktisk enige om, at vores fjernsyn sikkert vil bryde sammen, hvis vi udsætter det for den slags programmer 😉 ).

    Men hvor er det fedt at høre, at din datter reagerer, som hun gør, og har så veludviklet en kritisk sans … og respekt for andre! Hende kan du vist være stolt af!

  • 4. olinesunivers  |  3. januar 2009 kl. 17:03

    Måske skulle jeg fortæller resten af familien af fjernsynet bil blive udsat for skade af det skrækkelige program:)
    Jeg er meget stolt af hendes reaktion. Både at hun tænker og siger det, hun er 9 år!

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

