Kogebøger og justering af kosten

2. januar 2009 at 22:00 11 kommentarer


Jeg elsker bøger – også kogebøger. Jeg elsker, at bladre i disse smukke bøger og blive inspireret. Ikke så meget til, at lave mad 🙂 det er jeg faktisk ikke så vild med, men inspireret til at leve sundere. 

Lige nu sidder jeg og bladre i Oscar Umahro Cadogan´s bog Køkken revolution for hele familien. Det har været en rigtig dejlig jul og et godt nytår og der har ikke manglet noget, men nu må kosten ses efter og der skal laves et par justeringer. 

Denne bog indeholde dejlige velsmagende retter, så min (og familiens) kommende justering af kosten vil hente noget inspiration herfra. Men det skal være med udgangspunkt i vores nuværende kostvaner, ikke noget med at skulle ændre på det hele på en gang. Det har vi prøvet og det holder bare ikke i vores familie. Nej, det skal være små justeringer der giver os en lidt sundere, sjovere og mere velsmagende mad. 

19490535e2

Entry filed under: Hverdagen. Tags: , , .

X-faktor Gråvejr

11 kommentarer Add your own

  • 1. Gitte J  |  2. januar 2009 kl. 22:43

    Det var også noget vi kunne bruge her i familien. Håber du har ben i næsen til at gøre det, for mine ben er ikke helt gode altid til at gennemfører det.

  • 2. Kari  |  3. januar 2009 kl. 07:41

    Den kogebog kender jeg kun ud fra reklamerne. Men lidt kostjustring af gangen har også sin ret. “Mistroiske” skal introduceres langsomt. Sådan er det her i huset 😉

  • 3. Madame  |  3. januar 2009 kl. 07:45

    Kære Oline, den bog ligger også her på mit bord – og vi har prøvet flere af retterne. De er bare så lækre, og sunde også.

  • 4. Losarinas mor  |  3. januar 2009 kl. 09:21

    I starter det nye år med gode vaner- sejt 🙂
    Inspiration kan man altid bruge- håber du deler 🙂

  • 5. olinesunivers  |  3. januar 2009 kl. 10:18

    Gitte: Hmhm, jeg gør det stille og roligt, så tror jeg vi alle kan være med.

    Kari: Det skal også gå langsomt her ellers møder jeg modstand.

    Madame: Den har nogle gode og velsmagende retter, der både tager sig godt ud for øje og mave!

    Losarinas mor: Hvis jeg finder noget “guld” så deler jeg gerne. Lige nu er det bare små justeringer, men jeg håber da effekten bliver stor.

  • 6. Anette  |  3. januar 2009 kl. 11:43

    Kender ikke bogen – men måske skulle jeg kaste et blik på den – måske har biblioteket den 😉

  • 7. olinesunivers  |  3. januar 2009 kl. 12:16

    Anette: Det har de helt sikker, den er ret ny. Jeg kan kun anbefale den hvis man søger inspiration til lækker mad.

  • 8. Sussie  |  3. januar 2009 kl. 14:21

    Ja, det er det sværeste – at få inspiration til at lave noget nyt. Jeg plejer altid at spørge mine kolleger og veninder, hvad de fik at spise i går for at få inspiration til vores egen aftensmad. Det kan også give gode ideer. Jeg håber også, du har lyst til at dele inspirationen med os andre, når du falder over den 🙂

  • 9. olinesunivers  |  3. januar 2009 kl. 17:04

    Det var da en rigtig god ide at spørge andre. Vi kunne også herinde bytte vores madplaner?

  • 10. Nille  |  3. januar 2009 kl. 19:49

    Jeg ønskede mig – og fik – præcis den samme i julegave! Jeg er allerede ret betaget af de mange gode ideer – den første, der skal afprøves er nok broccoli-ærte-suppen! Men der er i det hele taget mange dejlige opskrifter og gode ideer til forbedring i hverdagen.

  • 11. olinesunivers  |  3. januar 2009 kl. 21:03

    Nille:
    Ja jeg syntes også den er inspirerende og selv jeg kan lave okay mad efter opskrifterne:)

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

