4. søndag i advent

21. december 2008 at 08:31 8 kommentarer


Jeg havde vist en smule ondt af mig selv igår! Men idag skal synet ikke styre min dag, dobbelt eller ej!

Idag er det sidste søndag inden jul og vi har faktisk rigtig god tid. Vi mangler et par gaver, men der er god tid i næste uge til, at få købt dem.

Juletræet blev fældet igår og står nu smukt pyntet i stuen.

Der mangler at blive fyldt op i kagedåserne og konfekten skal også laves. Det er med fuldt overlæg, at det først skal ske her et par dage inden jul ellers ville det hele forsvinde ned i vores maver. Vi er nemlig frygtelig sliksyge i vores familie. Men idag skal det være. Om lidt når morgenkaffen og avisen er nydt omdannes køkkenet til “julemors værksted” og vi går igang. Der skal fremtrylles kager og konfekt. Yngste er klar, mon mellemste og ældste også kan lokkes herud af julemusikken?

Entry filed under: Tradition, Weekend. Tags: , , , .

Dobbeltsyn Sofahygge

8 kommentarer Add your own

  • 1. Anette  |  21. december 2008 kl. 08:49

    Det lyder til at blive en rigtig hyggelig søndag. God fornøjelse og god 4 søndag i advent.

  • 2. Losarinas mor  |  21. december 2008 kl. 08:50

    Det lyder ganske hyggeligt !!!
    Her står den også på julehygge, konfekt fremstilling, pynt af træet og en tur i bio – sådan en Søndag er da til at blive glad af 🙂

  • 3. Madame  |  21. december 2008 kl. 09:10

    Uh, det lyder bare så hyggeligt, Olines – rigtig god fornøjelse i køkkenet :o)
    Vi er desværre for magelige til at lave den slags selv, men da sønnike boede hjemme, lavede vi altid konfekt ved juletid.

  • 4. olinesunivers  |  21. december 2008 kl. 09:53

    Anette: ja, det bliver hyggeligt og måske lidt af et sukkerchok. Vi kan nemlig ikke lade være med at smage:)

    Losarinas mor: Hvor dejligt, at bruge søndagen på en tur i bio, hvilke film skal i se?

    Madame: Egentlig er jeg også vældig magelig, og ville hellere bruge søndagen med en god bog, men børnene vil gerne lave julerier i køkkenet, så jeg overgiver mig.

  • 5. Marianne  |  21. december 2008 kl. 11:02

    Jeg håber at synet igen bliver normalt og jeg skal også langsom igang med rengøring, konfekt osv…. men det kommer til at ske i meget små etaper, men det er vel også okay….

  • 6. olinesunivers  |  21. december 2008 kl. 11:08

    Marianne: Præcist sådan går det også her, stille og roligt.

  • 7. Catarina  |  21. december 2008 kl. 13:04

    Rigtig god søndag og god fornøjelse med konfekt og småkager. 😉

  • 8. Gitte  |  21. december 2008 kl. 17:15

    Vi har forlængst fået overstået småkagerne, men konfekten skal laves i de næste 2 dage. Her i huset er det pigerne, der laver konfekt. Så får de hvad de gerne vil have, men er flinke og lave noget voksen-konfekt også. Vi laver også altid havregrynskugler – de er laver og står koldt.
    Lige nu slapper vi af efter en god omgang vafler og gløgg.
    Kan i nu have en god 4. søndag i advent.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

