Efterskole

11. december 2008 at 20:49 8 kommentarer


Vi er netop hjemvendt fra et besøg på Rønde efterskole. Her skal mellemste gå i 9 klasse næste år. Efter besøget i aften er det endeligt besluttet. Hun følte sig godt tilpas på skolen, syntes de havde nogle gode holdninger og grundværdier, der matchede det hun står for. Hun blev vist rundt af engagerede elever og fik svar på sine spørgsmål. Så hun er klar til, at sige endeligt ja tak til et ophold der.

Vi forældre har prøvet det før, at sende et barn på efterskole. Så vi ved lidt om hvad der venter os!

Jeg glæder mig på mellemstes vegne og håber hun får et helt fantastisk år!

Entry filed under: Familien. Tags: , .

Onsdag Regnbuehindebetændelse

8 kommentarer Add your own

  • 1. Madame  |  12. december 2008 kl. 06:13

    Jeg synes, det lyder utroligt spændende for din datter!

    Efterskole har jeg desværre ikke prøvet, men 4 måneders højskole som ganske ung, og det var en uforglemmelig oplevelse.

    Tillykke til dit unge menneske, jeg er sikker på, hun får en dejlig oplevelse 🙂

  • 2. Losarinas mor  |  12. december 2008 kl. 06:26

    Åh, det er så godt når de finder ud hvad de gerne vil.
    Tillykke med hendes beslutning. 🙂

  • 3. Anne, Mandagspigen  |  12. december 2008 kl. 07:25

    Ganske enig…efterskole kan være noget af det bedste for et ungt menneske…vi har lige (for ½ år siden) fået vores ældste hjem fra Klintsøgaard Idrætsefterskole, hvor han tog 10.klasse..det gjorde ham klar til gymnasium 🙂
    Så held og lykke til din datter 😀

  • 4. Marianne  |  13. december 2008 kl. 10:27

    Det må være spændende især for de unge 🙂

  • 5. olinesunivers  |  13. december 2008 kl. 20:30

    Madame: Jeg håber hun får en oplevelse for livet.
    Losarinas mor: Præcist, hun er meget bevidst om sin fremtid og vil have rigtig godt af en oplevelse det dækker både det faglige og det sociale.
    Anne: Vores ældste fik også mod på at læse videre efter efterskolen. Hun går nu på HF og stortrives.
    Marianne: Nemlig. Men hold da op hvor bliver der stille herhjemme.

  • 6. Catarina  |  14. december 2008 kl. 06:17

    Dejligt at I har fået det på plads. Det bliver et spændende år for mellemste. 🙂

  • 7. Gitte  |  15. december 2008 kl. 20:03

    Det bliver rigtig godt med et ophold på efterskole. Min den ældste tog 10. kl. på efterskole og mindste er ved at tage 9. kl. og er skrevet op til 10 kl, men har ikke rigtig tage stilling til det endnu. Vi har haft både gode og dårlige oplevelser, men alt er godt nu.

  • 8. Jan Jensen  |  26. december 2008 kl. 20:58

    I ved ikke hvilken Pandoras æske I åbner for. Jeg håber for hendes skyld at det hele vejen er noget hun så inderligt ønsker. Alt andet gør så ondt at det er ubeskriveligt.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

