Mit øje ser…

29. november 2008 at 07:47 9 kommentarer


nuancerne i hverdagen. Jeg undres og glæder mig. Tankerne om min blog er, at her vil jeg skrive om min hverdag i dagbogsform. Jeg vil for mig selv dokumentere, at livet er skøn og består af mange forkellige aspekter. Jeg har startet ny blog og er knap kommet igang. Der har været et par indkøringsvanskeligheder, at finde rundt i de forskellige funktioner i WordPress og at min bærbare er ramt af virus. Men jeg er forsigt igang. Det jeg er blevet opmærksom på er min opmærksomhed ud mod verden der omgiver mig. Jeg ser nuancerne, de smukke bygninger, solopgangen, menneskerne på min vej med fuldstændig andre øjne. Mine øjne og dermed også mit sind er åben for sansning. Jeg syntes det er en skøn ekstra gevinst!

Lige nu ser min øjne ud på en bar vinterhave i morgenens dæmpede belysning. Træerne står nøgne og fuldstændig stille, der er ikke en vind der rører sig.

Jeg sidder herinde med friskbrygget kaffe i koppen og er klar til, at tage hul på en dejlig lørdag uden planer.

God dag til dig!

Entry filed under: Hverdagen. Tags: , , , .

Weekend Husmoderlig lykke…

9 kommentarer Add your own

  • 1. Marianne  |  29. november 2008 kl. 07:49

    Jeg skriver også kun for mig selv (at andre gider at læse med – kan jeg ikke altid forstå). Men på den måde får man jo dokumenteret at livet er altså skønt og at hverdagene er de bedste….

  • 2. olinesunivers  |  29. november 2008 kl. 07:54

    Lige præcist.

  • 3. Losarinas mor  |  29. november 2008 kl. 08:15

    Kære Oline, så fandt jeg din blog ! Her er meget smukt !
    Jeg vil glæde mig til at følge med her inde .

  • 4. olinesunivers  |  29. november 2008 kl. 08:23

    Velkommen her og mange tak! Jeg mestrer endnu ikke helt WordPress, men det kommer vel.

  • 5. Madame  |  29. november 2008 kl. 08:23

    Det var smukt fortalt – og jeg synes også, at man lægger mærke til mere og især til de smukke ting i hverdagen, når man skriver blog. Opmærskomheden skærpes på en dejlig måde. Og så blogger jeg om de mere nære ting – folkemord og krige ville jeg aldrig begive mig ind i 🙂

  • 6. olinesunivers  |  29. november 2008 kl. 08:31

    Indtilvidere har jeg også holdt mig fra sprængfarlige emner. Jeg øver mig stadig og tænker meget over indholdet i forhold til grænsen mellem personlig og privat! Men hold da op hvor jeg hygger mig med det.

  • 7. Catarina  |  29. november 2008 kl. 09:17

    Jeg skriver også kun af lyst og er forundret over der er nogen, der gider at læse med og sågar har lyst til at skrive en lille hilsen.

    Bloggeriet har også åbnet mine øjne for flere detaljer i livet. Det er jeg glad og taknemmelig for.

    Rigtig god lørdag til dig også. 🙂

  • 8. Anette  |  29. november 2008 kl. 09:39

    Jeg tænker også meget over om det jeg skriver er privat. Men det er da hyggeligt og sikke en masse skønne mennesker man “lærer at kende”. God lørdag til dig

  • 9. olinesunivers  |  29. november 2008 kl. 10:45

    Catarina. God dag til dig.
    Anette: Det er en dejlig måde, at “snakke” med andre på. God lørdag.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

