Hastværk er lastværk

15. november 2008 at 07:47 7 kommentarer


Tankevækkende og vældig skræmmende når man syntes, at hverdagen suser forbi i høj hastighed. Nu er det pludselig lørdag morgen igen. Jeg tror dagen skal bruges til fintænkning og planlægning på et højere plan. Tænk hvis man kunne få et par timer ekstra i døgnet, men nej det er ikke en mulighed. Istedet vil jeg så vælge, at være mere kritisk med brugen af dem jeg har til rådighed. Det kræver en brat opbremsning og en omprioritering af nogle ting. Det skal weekenden bruges på.

Hvordan har du det med tiden?

Entry filed under: Arbejde, Familien. Tags: , , , , , .

Et godt grin En dejlig gruppe

7 kommentarer Add your own

  • 1. Anne, Mandagspigen  |  15. november 2008 kl. 08:07

    også min tid iler afsted, og det kræver diciplin, hvis den ikke skal sløses bort….prøver ihærdigt at være skrap i min udvælgelse af aktiviteter, og det lykkes (indimellem) 🙂
    God weekend.

  • 2. Simone's Mor  |  15. november 2008 kl. 08:26

    Dagen har bare heller ikke timer nok til mig..
    Ting ligger på mit arbejdsbord og venter på at blive færdige, dukker uden ansigt, nisser uden arme og ben..
    Jeg er god til at sige nej tak til ting når jeg ikke føler jeg kan være til stede 100%..
    Det har resulteret i lidt mandefald fra fornærmede veninder..
    Men men men.. nu er jeg halv vejs i gennem livet.. det går for hurtigt… så skulle vi ikke få det bedste ud af det? 😉
    Fin blog du har..
    Mange hilsner fra Sverige
    Christina

  • 3. Olines  |  15. november 2008 kl. 08:54

    Ja, det er noget af en opgave, livet har givet os. Især når der sker “forskydninger” i min arbejdstid og tiden til familien kommer jeg på usikker grund. Jeg er meget opmærksom på det, men alligevel “sniger” det sig ind.
    Også god weekend til dig.

  • 4. olinesunivers  |  15. november 2008 kl. 09:18

    Simones´s mor: Det er nødvendigt at sige nej, men hold da op hvor er det svært! Jeg øver mig og bliver vel bedre og bedre?

  • 5. Madame  |  16. november 2008 kl. 08:04

    Jeg synes lige som dig, at tiden suser af sted! Det kræver virkelig planlægning at nå alt det, man gerne vil. Og det underlige er, at der altid er tid nok til det sjove, mens oprydningsopgaverne står bagest i køen.

    Ha’ en rigtig god søndag 🙂

  • 6. Pia  |  16. november 2008 kl. 18:26

    Har lige været til en peptalk med Chris MacDonald om søvn, om hvor vigtigt det er at få nok søvn. Vi har jo alle travlt med ting vi gerne vil nå, og mange har aktiviteter planlagt til 28 timer i døgnet – mænd altså! Kvinder har sikkert flere…. Så jeg vil gerne følge Madame’s prioritering om at nå det sjove!

  • 7. olinesunivers  |  16. november 2008 kl. 20:23

    Pia: Der er klart forskel på mænd og kvinder! Jeg er med på at opprioritere det sjove.

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

