Fit

9. november 2008 at 21:29 5 kommentarer


Jeg klarede frisag. Min kvalme og ubehag i kroppen gik i sig selv. Jeg nåede en del praktiske gerninger, mange overspringshandlinger og hygge i sofaen med pigerne.

En gammel klassiker blev vist på DVD. Bjergkøbing Grand Prix. 500 kilometer nordpå, lidt opover ligger Bjergkøbing… Her bor cykelsmeden Teodor fælgen og hans to medhjælpere – Sofus Gundersen, morgenfrisk og barnefødt optimist, – og Ludvig, forsigtig og udpræget pessimist. Spnosoreret af oliesheiken Ben Redis Fy Fazan bygger de racerbilen IL TEMPO GIGANTE for at vinde tidernes mest fantastiske billøb BJERGKØBING GRAND PRIX!…

Denne klassiske dukkefilm, som har begejstret os igennem tiderne, leverer stadig fart og spænding for store såvel som små!

Og igår samlede den os i sofaerne – store som små. Jeg fortalte nostalgisk om da jeg som lille pige var med min far i biografen og se lige netop denne film. Jeg kan tydelig huske oplevelsen, 3 kantede sunquist juice og hvid chokolade – og så denne film på det store lærred.

Yngstes kommentar var; er den så gammel mor! Hmhm, ja den er jo ikke lige fra igår den film.

Entry filed under: Familien. Tags: , , , , .

Bladene faldt Mortensaften

5 kommentarer Add your own

  • 1. frnielsen  |  10. november 2008 kl. 07:50

    Du er heldig 🙂
    Min den yngste er syg på 12. dag idag – han har været frisk indimellem og været i skole af og til, men har kastet op igen i nat – nu må det godt snart stoppe.

  • 2. Madame  |  10. november 2008 kl. 09:15

    Det var dejligt, at din kvalme gik i sig selv igen.

    Jeg kender desværre ikke filmen, men den lyder bare skøn. I har da hygget jer godt og grundigt 🙂

  • 3. Olines  |  10. november 2008 kl. 16:24

    frnielsen: Stakkels dreng. Det må da tære på kræfterne. God bedring til ham.

    Madame: Ja, jeg føler mig også heldig. Filmen er en sjov dukkefilm, kan anbefales:)

  • 4. Marianne  |  10. november 2008 kl. 16:37

    Jeg kan også huske da jeg så den film første gang i biffen med mine brødre – det var altså stort og man følte virkelig at man kørte i en af bilerne 🙂

  • 5. Olines  |  10. november 2008 kl. 17:51

    Marianne: Jeg husker specielt der hvor der gik “ild” i vejen og asfalten krøllede sammen, der var godt nok fart på.
    Idag morer jeg mig mest over sætningen: “træk mig lige baglæns ind i fuglekassen”!

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

