Tiden flyver

1. november 2008 at 05:39 9 kommentarer


Idag siger kalenderen 1. november. Jeg undres og kan ikke helt forstå hvor oktober blev af. Med fare for, at lyde som min mormor kan jeg kun konstantere, at tiden flyver afsted. Den ene dag glider over i den anden og uge efter uge flyver afsted og lige pludselig er den måned gået og snart er det 2008 der er slut. Pu-ha jeg bliver lidt svedt ved den slags tanker! Jeg får lyst til, at trække stikket ud et stykke tid og bare være.

Men heldigvis kan jeg “bladre” tilbage her på bloggen og se, at jeg faktisk når en hel del i min hverdag. Hverdagen er en dejlig kompination af spændende og menigsfuldt arbejde og god tid til og med familien og så kan jeg vel ikke ønske mig mere?

Jeg er bevidst om, at jeg har det liv jeg har valgt at have og det er faktisk et rigtig godt liv, som passer perfket til mig og de forventninger jeg har til mig selv og livet! Jeg er heldig og jeg er faktisk så priviligeret, at jeg er i stand til at anerkende det.

Nu vil jeg sætte mig med en kop friskbrygget the og nyde, at dagen om lidt vil kigge frem. En dejlig lørdag er i vente og jeg er i den grad klar til, at indvolvere mig i den. God lørdag til dig.

Entry filed under: Familien, Hverdagen. Tags: , .

Et øjeblik Langsom søndag

9 kommentarer Add your own

  • 1. Anne, Mandagspigen  |  1. november 2008 kl. 07:03

    Ja, tiden flyver…og nogle gange går det for stærkt…
    Også mit liv er som min familie og jeg ønsker, ligevægt mellem arbejdstid og fritid…Men igår fulgte jeg mine børn i børnehave og i morgen går de ud af skolen..sådan føles det indimellem..det er om at nyde det liv ..nu vi har det 🙂
    Rigtig god weekend 🙂

  • 2. olinesunivers  |  1. november 2008 kl. 07:54

    Du har ret, især når jeg kigger på mine piger kan jeg undres over hvor tiden er blevet af. Det er jo ikke længe siden de var helt små og….. men. Det kan være skræmmende tænktning. Jeg skynder mig så ofte at gribe fotoalbummet og få sat billeder, faser og fælles oplevelser på nethinden. Det er som om det giver tiden mere perspektiv. Men du har ret det er lige nu og her vi skal nyde!

  • 3. Catarina  |  1. november 2008 kl. 08:17

    Ja det går stærkt og jeg bliver som du også nogle gange lidt svedt ved tanken. Jeg kunne godt tænke mig en smule mere fritid, men det kommer jo den da jeg ikke mere skal på job. Det synes jeg til gengæld der er lang tid til, men en skønne dag, er det min tur. For tiden flyver jo. 😀

    Du må have en rigtig god weekend. 😉

  • 4. Trine  |  1. november 2008 kl. 08:52

    Rigtig god weekend til dig 🙂

  • 5. Gitte  |  1. november 2008 kl. 09:12

    Ja, tiden flyver afsted og børnene bliver ældre, det går bare så hurtigt. Så det er med at nyde det mens tid er.
    Jeg synes lige det var i går jeg sagde mit job op og nu er den måned gået. Nyt arbejde på mandag – det bliver spændende.
    God weekend 🙂

  • 6. Madame  |  1. november 2008 kl. 09:16

    Rigtig god lørdag også til dig, Oline!

    Jeg synes bestemt også, at tiden flyver – jeg har valgt at bremse den lidt ved at have fri om onsdagen. Det er en stor glæde, og det er som om, at tiden føles lidt langsommere …

  • 7. olinesunivers  |  1. november 2008 kl. 11:58

    Gitte: Spændende med det nye job, hvad indeholder det?
    Catarina: Du har ret tiden med mere fritid kommer, men skal vi vente med at leve livet til engang? Tænk hvis vi ikke når det!
    Madame: Jeg har selv haft de samme overvejelser og overvejer faktisk stadig. Det vil give overskud og måske man lige effektiv på arbejde?

  • 8. Gitte J  |  1. november 2008 kl. 14:24

    Mit nye job består af at lave løn til ca. 220 timelønnede og 150 funktionær. Det er det jeg har lavet de sidste 7 år, men efter jul vil de tage lønnen af mig og jeg kunne ikke få at vide hvad jeg så skulle også tog jeg beslutningen om at finde et nyt job. Fundet og starter mandag.

  • 9. olinesunivers  |  1. november 2008 kl. 14:43

    Trine: Tak og i lige måde
    Gitte J: Det er flot gået, sikke et mod. Jeg håber det bliver rigtig godt for dig. Glæder mig til at høre nærmere om det

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lidt om mig

Jeg er en kvinde på 38 år, gift og mor til 3 skønne piger på 18, 15 og 10 år. Udover os 5 hører der også 2 skønne hunde af racen Kromfohrländer og1 kat til familien. Du vil her på siden blive præsenteret for livet og alt hvad det indebærer, set fra mit univers.

Nye kommentarer

Kontakt

Du er velkommen til, at kontakte mig på: olinesunivers@gmail.com

